V roce 1970 byly závody ukončeny poté, co jeden ze závodníků vyletěl z trati a zabil dva diváky. V sobotu dopoledne si tragické okamžiky připomněly desítky lidí poté, co Jan Houšť ze Spytihněv na Zlínsku těžce havaroval se svou motorkou ČZ Walter z roku 1954. Fotogalerie zde S vážným poraněním hlavy a rozsáhlým krvácením do mozku jej záchranáři museli vrtulníkem transportovat do Fakultní nemocnice v Ostravě-Porubě. Závod 85 účastníků na motocyklech a historických automobilech vlastně ještě ani nezačal, když v tréninkové jízdě těsně před jedenáctou hodinou dopolední vyletěl mezi Štramberkem a obcí Rybí v pravotočivé zatáčce Houšť ze sedla motocyklu a narazil v plné rychlosti do svahu u cesty. „Musel jet minimálně stodvacítkou,“ kroutil hlavou nad tragédií jeden z účastníků, který Houště znal.

„Jezdil motokros, tahle jízda byla jeho premiérová na Waltru,“ prozradil. Chvíli předtím se ještě díval, jak se Houšť snaží ze všech sil zatáčku vybrat. Zatímco motorka po několika kotrmelcích skončila uprostřed silnice, Houšť se po nárazu do svahu ještě několikrát otočil okolo své osy a zůstal bezvládný ležet v příkopu. Na místo se hned seběhli diváci, někteří z nich započali s první pomocí. „Dneska jsem tady byl jen jako divák, je to hrozné,“ řekl záchranář Miroslav Sklenovský, který si počínal nejaktivněji. Hned kromě Rychlé záchranné služby přivolal i vrtulník z ostravské nemocnice a až do jeho odletu pomáhal zdravotníkům. Hlavní pořadatel Jiří Raška z Nového Jičína neměl po tragédii slova. Nejprve tréninkové jízdy přerušil, následně se se ostatními jezdci dohodl, že pomalejší srovnávací jízdy absolvují po poledni. „Tyhle závody snad nosí smůlu, je mi to nesmírně líto. Budu zvažovat, jestli to nebyl poslední ročník,“ poznamenal se smutkem v hlase a slzami v očích.