Diskuse: Havířovská radnice chystá změny v městské hromadné dopravě
Havířovská radnice chystá změny v městské hromadné dopravě
Havířov - Kritika cestujících MHD Havířov byla vyslyšena. Dopravce ve spolupráci s městem na podněty cestujících přehodnotí situaci v městské hromadné dopravě. První změny…
DISKUSE OBSAHUJE 27 PŘÍSPĚVKŮ
Smutná pravda...
Ic540
29.4.2012 00:18 83.208.168.*
reagovat
ČSAD nikdy nemělo zájem na ničem...
Tedy dokud se o tom nezačalo mluvit...
Tam jde o velké kšefty s prachama a přidání jednoho spoje lidem třeba po odpolední od vlaku s příjezdem ve 22:44 je pro ně(nebo pracovníka co to má na starosti) velká obtíž...
Všichni to vědí, co jezdí autama a mají ty ostatní u řiti(úřadové ČSAD a Havířovského magistrátu). Ať čekají hodinu na náš dotovaný bus. Však my tím, že ho z nedostupníme, dokážeme, že je zbytečný a ztrátový...
Jsem to zjednodušil, ale tak to ten kokot, ty jízdní řády dělá. Omluvou mu je možná to, že mu to nadřízení nařídili...
PROTOŽE JDE O KŠEFT...
A na konci roku jsme ve strátě, tak tomu ČSAD přihodíme...(však si to v tichosti rozdělíme...)
Nebude tomu tak i letos...???
Vždyť Ti soudruzi oranžoví s podporou červených si tu srandu a kšefty dělají z občanů v Havířově už víc jak 20let...
Zastupitelstvo...
Ic540
29.4.2012 00:50 83.208.168.*
reagovat
Dostal jsem pozitivní informaci, že část zastupitelů ví jak vypadá autobus měststké hromadné dopravy...
Prý je z velké části oděn do zelené barvy...
Je možnost do něj vstoupit a svést se...
No většina tuto možnost ještě nevyužila...
Vlastní luxusní vozy a kšefty zatím jdou...
Jde přece jen o víc než jen stístěné prostory, nyní v létě nevětrané, jindy nevytápěné...
A tak zůstává otázkou, kolik se letos doplatí ČSAD za nepřípoje a tedy z větší části nevyužitelnost...
Uvidíme...
No soudruzi v Havířově zůstavají v klidu...
V Havířově jiní voliči než ČSSD/KSČM nejsou, bohužel...
Re: Zastupitelstvo...
Robin
3.5.2012 12:36 93.99.70.*
reagovat
Proč do toho pořád "taháte" politické strany? Nevím o tom, že by např. ODS či TOP09 nějak podporovala MHD a neschvalovala zákony pro sebe, nýbrž pro město - spíš právě možná ještě je to horší. V komunální politice má člověk právo zvolit lidi, kterým věří - napříč celým politickým spektrem.
pozor
radek jandák
29.4.2012 09:02 46.47.167.*
reagovat
Pozor.Nenechte se ošidit.Zas takové změny v MHD u nás nenastanou.Protože pan Kajzar,který má na starost jízdní řády a turnusy autobusů bydlí přímo naproti CSAD,takže vůbec nevyužívá slasti naší MHD.A zbytek vedení vlastně ani neví jak vůbec autobus ve skutečnosti vypadá.Tito lidé ten autobus vidí pouze při slavnostním předávání se zástupci města a kraje,kde pojídají hromady chlebíčků a alkohol teče proudem.Ať si zkusí soudruh starosta a jeho přisluhovači jízdu v ranní a odpolední špičce z druhé etapy.Pro sebe si udělali nové semafory u radnice,aby se jim lépe vyjíždělo po celodenní dřině.Zkrátka to dopadne tak,že se jeden spoj přidá,jeden posune dopředu,dva dozadu a bude se o tom mluvit jako o objevení Ameriky.Optimalizace dopravy by měla vypadat úplně jinak.Hlavně si nenechat dělat zbytečně drahé analýzy od inženýrů z Prahy.Přeji příjemné cestování v přeplněných a stále zpožděných autobusech.A na závěr:nevěřím tomu,že tuto rubriku čte někdo z vedení nebo radnice.
Re: pozor
Michal
29.4.2012 09:39 85.135.5.*
reagovat
Radek Jandák: Zajímavý názor. Kde bydlí pán, který JŘ dělá bych nerozebíral. Semafory u radnice fungující snad i o půlnoci jasně ukazují, že lidem z magistrátu na MHD nezáleží, protože autobusy tam věčně stojí, když vyjíždějí ze zastávky směr radnice. Semafory na rondelu jsou další ukázkou, že na MHD jim nesejde. Nemusí číst, názory se využijí.
Re: Re: pozor
...
29.4.2012 09:50 85.135.5.*
reagovat
Semafory na rondelu vubec nikoho nezdrzuji. Jo mozna tech par blbcu, co to tam projede na cervenou... A vubec, nemyslim si, ze by problem MHD byl v nejakem zdrzovani se na semaforech, takze tuhle problematiku bych tady vubec netahal...
Re: Re: Re: pozor
Michal
29.4.2012 10:14 85.135.5.*
reagovat
Nezdržují? Autobus od vlakového má ve špičku docela problém vyjet přes dva pruhy, když se zelená střídá se zelenou u výjezdu od malého rondelu. A třeba semafory od Renety po Náměstí republiky - dvě minuty zpoždění kvůli stání na červené. Autobus jezdí po cestě, takže každě špatně seřízený semafor autobus prostě brzdí.
Re: Re: Re: Re: pozor
...
29.4.2012 10:45 85.135.5.*
reagovat
Vsechny ty semafory maji svuj duvod. Nemuze se zrusit semafory na krizovatce, kde se boura pomalu i s nim, aby autobus nemel minutu dve zpozdeni a rozmazlenci tak nemuseli nadavat, ze si kafe doma udelaji pozdeji. Jak rikam, semafory nejsou problem, mozna tak jsou zbytecne u radnice (i kdyz z pohledu prechodu mozna maji i sve plus), jinak jsou opodstatnene (u Renety, namesti republiky, nad rondelem...) a hlavne u rondelu, kde mely autobusy drive ve spicce problem daleko vetsi nez dnes a hlavne je tam konecne plynulejsi provoz.
Re: Re: Re: Re: Re: pozor
Player
29.4.2012 11:08 78.102.210.*
reagovat
Všechny ty semafory jsou samozřejmě z nějaké stránky pro dopravu přínosem, zvláště pro její bezpečnost - nebo si dnes dovedeme představit ve špičce bez semaforů rondel (ve špičkách od Města i od Ostravy), Renetu, ale i přebíhání chodců u magistrátu? Ten vjezd busů od vlakáče je ovšem opravdu blbý - to je ale podle mne dluh radnice: už před rokem a půl zde v tomto článku slibovali "vložení prodlevy, která umožňuje vjíždění autobusů na okruh z ulice U Nádraží".
Na vteřinová až minutová čekání na semaforech bych až tak nežehral - jsou stejná pro auta i autobusy (ano, mohlo by se uvažovat o vyhrazených pruhy pro autobusy, ve větších českých městech už existující), ale spíše je by zatím měl realitu reflektovat jízdní řád MHD - ví pan Kajzar, tvůrce JŘ z ČSAD, že linky 404 a 416 mezi Terasou a vlak. nádražím (v obou směrech) v pracovní den běžně nabírají 5-minutová zpoždění, i když se řidiči snaží, co to dá? (To je nejen kvůli semaforům, které před 20 lety, kdy platily cca stejné JŘ, ale i kvůli přeplněnosti, kdy polovinu času prostojí tyto spoje v zastávkách).
Re: Re: Re: Re: Re: Re: pozor
Player
29.4.2012 11:25 85.135.5.*
reagovat
Souhlas. V tomto mi bere slova z úst. Já taky nepsal, že bych ty semafory rušil, ale úprava by byla na místě. Pruh pro autobusy je jedna věc, ale prioritizace autobusů je také možnost. Za další před dvaceti lety byl nástup všemi dveřmi.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: pozor
...
29.4.2012 12:43 85.135.5.*
reagovat
Ano, to by udelat mohli. Tedy tu prodlevu a nebo to aspon zohlednit v jizdnich radech. I kdyz si myslim, ze pokud jedu nkam ve spicku, tak si k tem casum v jiznim radu muzu tech pet minut pridat i sam.
A pruhy pro autobusy jsou v tomhle meste zbytecne.
Re: Re: Re: Re: Re: pozor
Michal
29.4.2012 11:22 85.135.5.*
reagovat
Vážený evidentně nevíte. Zkusím trochu přiblížit. Plynulejší provoz je tam proto, že tam jezdí daleko méně aut díky semaforům. Za další Kdysi měl autobus šanci, že jej do pravého pruhu někdo pustí, ovšem dnes to nejde, protože musí jet přes dva pruhy. Za další, napsal jsem snad, že bych je zrušil? Mají svůj smysl, ale měli by se seřídit a upředňostňovat hromadnou dopravu na úkor individuální.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: pozor
...
29.4.2012 12:47 85.135.5.*
reagovat
Jo tak to jsem nepochopil ja, omluva. Seridit semafory tak, aby lepe vyhovovali autobusum by nebylo od veci, i kdyz si porad myslim, ze tak HROZNE to s nima neni ani ted, protoze autobusem jezdim ze Sumbarku do mesta a nikdy jsme na rondelu pri vejzdu na nej nestali nijak dlouho, abych mel pocit, ze je neco spatne. A jeste k te plynulosti... Kudy tedy ted jezdi auta, kdyz ne pres rondel?
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pozor
...
29.4.2012 13:23 85.135.5.*
reagovat
Jinak ptal jsem se tady doma a pry to tam ve spicku nekdy je opravdu zdlouhave cekani, takze mate pravdu. Ono i kdyz clovek jede autem, tak pokud nestihne dobrzdit na oranzovou, tak z boku uz auta vyjizdi, takze i z tohoto duvodu by se ta prodleva hodila. Ale stale jsem nazoru, ze problem havirovske MHD neni problem to, ze se autobusy zdrzi ve spicku, coz se ostatne predpoklada (minimalne ja to predpokladam i pri jizde autem).
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pozor
Player
29.4.2012 17:21 78.102.210.*
reagovat
Ano, taky si myslím, že semafory určitě nejsou hlavní problém havířovské MHD, který by se měl nyní řešit (to jenom my jsme zde v diskusi nějak odbočili). Tím je spíše nesoulad jízdních řádů s realitou a s potřebou - včetně těch jízdních dob: ty v JŘ jsou hlavně na linkách 404 a 416 přes den pohádkou. Byl jsem se teď (tj. v neděli = spíše slabší provoz) chvilku podívat u toho vlakového nádraží a směr Šumbark l. 416 odjížděla 15:47 (tj. 6 min. zpoždění!), 403 v 15:55 (4 min. zpoždění) - ČSAD si to jistě může ověřit podle el. pokladny. Žádná fronta na semaforu. Ve špičkách toto zpožďování bývá pravidlem, často ještě horší, když spoj přepraví během jízdy i 50-100 cestujících, z nichž občas někomu blbne karta, někdy bus čeká, aby se vůbec vešel do zastávky (Nám. Republiky) apod. Nesmysl je, když 404 a 416 mají na úsek Nám. Republiky - Žel. st. 5 minut, zatímco 403 a 409 (které nejezdí tak plné) 7 minut - taky mívají to zpoždění menší. Na konečných pak šoféři sotva stíhají obraty - není divu, že bývají nervózní. Kdyby to vznikalo kvůli kolonám, tak neřeknu - i když, v Ostravě jsou trasy, kde bývají opravdové zácpy, a taková zpoždění a nepřesnosti tam přesto bývají výjimkou.
Souhrn
MIchal
29.4.2012 18:53 85.135.5.*
reagovat
Děkuji. Všichni jsme se zhodli, že hlavním problémem MHD nejsou semafory, ale jízdní doby a celkově řízení MHD. Seřízení semaforů by byla ovšem třešnička na dortu a opět ty 2-3 minuty kratší jízdy jí přiblíží cestujícím. Ono, kdy jedu domů nebo do města jen tak, tak mi je 5 minut jedno, ale co ti, kteří jedou z města například na vlak či nějaký přestup. JŘ by měl reflektovat realitu a zase by ty jízdní doby měli být pokud možno krátké z principu, že všichni se chceme dostat z bodu A do bodu B, co nejrychleji.
Co furt remcáte
Primátor
29.4.2012 09:25 94.112.73.*
reagovat
kúpil sem vám autobusy tak jezděte nebo to zruším a nebude nic. šak pěšky se taky dá chodit a je to zdravé. Já jsem spokojený, jezdí to docela jakž takš a hlavně 22 mi velice vyhovuje, jezdí až do půl třetí v noci o víkendu až na šumbark, snad to nenapadne někoho zrušit a nechat nás jezdit za 120 taxíkem, to jsem jel jednou a ještě mě chtěl tenm zloděj okrást, nikdy více taxi, už jen jak vidím co to je za namakané inteligenty je mi zle.
Re: Co furt remcáte
áňa
29.4.2012 10:10 85.135.5.*
reagovat
primátor: na co jezdit taxíkem - však jste na úvodu psal, že "šak pěšky se taky dá chodit a je to zdravé" tak na ten šumbark se projděte...no ne??
Reakce k článku
Michal Podloučka
29.4.2012 10:23 85.135.5.*
reagovat
Dobrý den,
Cílem vzniklého občanského sdružení "Efektivní doprava pro Havířov a okolí" je v konečném důsledku zpříjemnit a zrychlit přepravu stávajících cestujících a přilákat k veřejné dopravě v Havířově a okolí více lidí cestujících dnes auty nebo chodících nuceně pěšky a to z důvodu malé nabídky, pomalosti nebo nízké kultury hromadné dopravy.
Oceňujeme přístup ze strany města v rámci operativních změn již k 1.5.2012 a snahu se danou záležitostí zabývat s dostatečnou informovaností občanů města Havířova i pomocí havířovského deníku, krom standardních radničních listů. A tím patří dík i havířovskému deníku za uveřejňování těchto informací.
Záležitost, kterou nyní Magistrát města Havířova řeší, je výsledkem práce soukromého dopravce ČSAD Havířov, a.s., který za poslední léta provedla tolik nekoncepčních úprav a neprovedl velké množství potřebných úprav, že stav jízdních řádů je takový jaký je. Nyní se obhajují svým obligátním vyjádřením o snaze zajistit vedení spojů linek tak, aby byly maximálně uspokojeny konkrétní přepravní požadavky dle připomínek a návrhů cestujících. Zde se ovšem nejedná o koncepční záležitosti, ale o nahodilé úpravy, které vyhovují jednotlivým požadavkům cestujících bez ohledu na dopady na ostatní cestuj&iacu te;cí veřejnost. Samozřejmě nemůže zůstat stranou, že některé provedené úpravy, především řešené bezhlavým přidáním spojů, řešily některé konkrétní požadavky i koncepčně.
Zavedení spoje v 14:44 linky 416 z Šumbark, II.etapa je jasným příkladem. Odstraní se tak "mezera" ze zastávky Město, radnice ve směru Terase, ale již se nereflektují další záležitosti. Z II.etapy pojede v 14:44 linka 401 souběžně s linkou 416; stav vznikl změnou jízdních dob a odjezdů u spojů linky 416 v 13:15,14:15 (nyní 14:20) z Podlesí, Těšínská a 13:44 a 14:44 (nyní 13:49 a 14:55) z Šumbark, II.etapa - tyto spoje zůstávají nesystematicky mimo pravidelný takt; není zohledněno, že chybějící spoj v 14:44 z Šumbark, II.etapa přetěžoval linku 403 v 14:53 (původně 14:45) z Šumbark, točna Petřvaldská a upravován spoj 409 na odjezd z 14:50 z Šumbark, točna Petřvaldská. TO VŠE nyní úprava JŘ nezohledňuje a nepředpokl& aacute;dám, že se to v JŘ k prosinci změní.
Zásadní úpravou jízdního řádu linky 416, k níž dochází k 1.5.2012, není ovšem přidání spoje v 14:44 z Šumbark, II.etapa, ale především redukce nízkopodlažních spojů, zvláště o víkendu. Namátkou vyberu v 5:25,6:25,7:25,13:25,16:25 z Podlesí, Těšínská a 5:54,6:54,7:54,13:54 ze Šumbark, II.etapa. Za minulý rok ČSAD Havířov s přispěním regionálního operačního programu (ROP) a dotací od Města Havířov nakoupila tři nové nízkopodlažní vozy. Letos jeden další. Jen díky tomu, že pracovník Č SAD neumí tvořit jízdní řády, nízkopodlažních spojů v poslední době ubývá (změny k 4.3.2012 + k 1.5.2012).
Nikdy sice nebude vše ideální, ale toto jsou jen některé z problémů havířovské MHD, které LZE bez větších potíží a v rámci dosud vynakládaných prostředků řešit. Občanské sdružení má na základě dlouhodobých zkušeností s hromadnou dopravou ve městě konkrétní představy, jak jízdní řády a návaznosti, pro Havířov koncipovat tak, aby vyhovovaly potřebám co největšího množství občanů. Jsme připraveni i k vypracování jejich konkrétních návrhů - vaše připomínky rádi uvítáme na mhdhavirov@email.cz.
Re: Reakce k článku
milka
29.4.2012 11:02 89.177.66.*
reagovat
a to je presne ono.Urcite nebudu daleko od pravdy pane, že Vy bydlíte asi na druhém šumbarku(etapa II) jinak byste se rozepsal i o tom našem kde sic jzdi 402,412,413,415 ale to tak "v lednu a rano v devet" to ze kdyz uz opravdu jedou tak to za sebou to je snad zbytecne rikat.Samozrejme etapa II je favorizovana ve vsem - napr. zateplovani panelaku uz pred deseti lety kdezto zde teprve nedavno.Vselijaka detska hriste, oprava parku.A tady?Znicily deckam jedine hriste na konecne 404 kde sice udelali tolik potrebne parkoviste...co je lepsi? a to bych tady videl na dlouhou dobu jako posledni projekt...za*rany Havirov
Re: Re: Reakce k článku
Michal Podloučka
29.4.2012 11:29 85.135.5.*
reagovat
Vážená paní Milko a víte, že bydlím zrovna na Šumbark, Zadky. Ovšem naše snaha nepramení pouze z toho, kde bydlíme. Cestuji po celém městě, takže bych rád, aby doprava byla vyhovující v rámci možností ve všech lokalitách. Pro II.etapu jako největší sídliště ve Městě se toho ovšem dělá více. Na Lidickou jezdí 402,404,413,415 - 412 nebudu zmiňovat, ovšem 402 o víkendu vůbec, 413 o víkendu jen na TGM, 415 jako noty na buben. Většinou jezdí vše těšně za sebou nebou spolu. Nebojte my to víme a chceme s tím něco dělat a za podporu budeme rádi.
Re: Re: Reakce k článku
Piotrek
29.4.2012 11:34 78.102.210.*
reagovat
To jste se vůbec netrefil, pán bydlí právě na "starém" Šumbarku...!!!
Re: Reakce k článku
,,,
29.4.2012 11:21 78.157.142.*
reagovat
že nikde nečtu, jak po sobě jede ze Suché od vlakáče 1,5,6 a dlouho nic
Horní Suchá
Lenka
5.5.2012 09:56 89.29.39.*
reagovat
to je sice pěkné,že se zabýváte cestováním lidí na Šumbark.Ale co my z Horní Suché víte jak těžko se hledá práce,když Vám první ranní 413 jede v 5 hod ráno no do Ostravy asi těžko stihnu dojet na 6 ranní a co v noci,který jelito vymyslelo ukončení 413 kolem 21.30hod,jak se mám dostat z práce???po odpolední ????a poslední karvinský autobus jede ve23hod,to je taky hodně blbé prostě za práci se nedá dojíždět do Ostravy v Karviné a Havířově není moc práce a stěhovat se za práci si nemůžu dovolit .Snad si to uvědomíte,každý nemůže si vozit pozadí v autě!!!!!!!!!!
HOROSKOP
Beran (21.3. - 20.4.)
Skopec, neboli Beran, je prvním znamením zvěrokruhu. Lidé zrozeni v tomto znamení jsou přátelští a otevření. Mají většinou…








