Jste na závody kompletně připraveni?
„Vše máme zajištěno, ale kompletně ještě vše připraveno samozřejmě není. Všechno stihneme dodělat tento týden. Hlavně se jedná o zabezpečení trati, na které pracuje mnoho brigádníků. Každopádně nepochybuji, že splníme předem daný harmonogram a před závody už budeme vše v pořádku, stejně jako každý předchozí rok.“

Chystáte tentokrát nějaké změny?
„Nejpodstatnější změnou je to, že se Havířovský Zlatý kahanec zařadil premiérově do seriálu Evropského šampionátu silničních závodních motocyklů na přírodních okruzích. Samozřejmě se snažíme o to, abychom si v Evropě udělali co nejlepší jméno. Seriál se jede ještě v německých městech Schleizu a Frohburgu, holandském Hengelu a belgickém Chimay, takže se jedná o velkou zodpovědnost, jelikož jde o českou premiéru.

Další změny budou patrné i na trati. Největší má na svědomí Michal Indi Dokoupil, který překonal průměrnou povolenou rychlost a svou rychlostí nás přinutil, abychom do trasy vložili nový retardér v lokalitě životických sadů. Konkrétně se jedná o úsek v poslední zatáčce před nájezdem na cílovou rovinku. Teď bude retardér lomen natolik, že tam budou muset zpomalit a řadit jedničku.“

Na kolik kategorií se mohou diváci těšit?
„I letos se jede v osmi kategoriích evropského i českého šanmpionátu. Kromě současných novodobých motocyklů se na startu objeví i veteráni třídy Klasik 175 a 250 ccm.“

Jakou očekáváte účast závodníků?
„Mělo by závodit asi dvě stě jezdců. Vedle našich závodníků se představí borci z Maďarska, Polska, Rakouska, Německa, Itálie, Švýcarska, Holandska, Belgie, Irska a Anglie. Přijet by měli všichni favorité kromě zraněného Tearsona. S Horstem Siegerem přijede i televizní štáb, který o tomto závodníkovi točí dokument.“

Bude závodit i Michal Dokopil?
„Tento jezdec známý pod přezdívkou Indi by na startu neměl chybět. Své zranění už doléčil a chce jet. Nevím co, by mu mohlo v jeho účasti zabránit. Snad jedině nemoc.“

Kolik bude stát vstupné?
„Diváky chci upozornit, že je lepší si koupit lístky v předprodeji. Tímto krokem totiž ušetří. Zvýhodněné vstupenky jsou na sobotní trénink za padesát a nedělní závod za 150 korun. Cena na místě ve dnech konání akce je stanovena na sedmdesát korun za trénink a dvě stě korun za závod. Zájemci si mohou koupit vstupenky každý den v prostoru startu a cíle, kde je otevřen prodejní stánek od osmi do dvaceti hodin. Dále jsou k dostání v informačních centrech v Havířově, Karviné, Orlové, Bohumíně, Ostravě, Opavě, Krnovu, Českém Těšíně, Třinci, Frýdku-Místku, Novém Jičíně i Kopřivnici.“

Je okruh bezpečný?
„Instalujeme řadu ochranných prvků, takže určitě ano. Chtěl bych touto cestou apelovat na diváky, aby dbali pokynů traťových komisařů a pořadatelů. Také chci požádat majitele zvířat, aby je zajistili a zamezili jejich volnému pohybu, což by bylo velmi nebezpečné.“

Bude opět omezena doprava?
„Ano bude. Řidiči musejí počítat s omezením dopravy a my je s předstihem varujeme, aby se vyhnuli zbytečným problémů. V době závodů i tréninků bude okruh zcela uzavřen a řidiči budou muset použít objízdné trasy, které budou opět vyznačeny na všech příjezdových cestách.“

Máte plně pokryt celý rozpočet?
„Samozřejmě, že máme, jinak bychom tento závod uspořádat nemohli. Z celkové částky, která se blíží ke dvěma milionům, nám nejvíc pomohlo město Havířov, za což platí jeho radním a zastupitelům velké poděkování.“