VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ernest Tamáš: Bez šikovných rukou nevyhrajete ani s nejlepším autem

Havířov – RC modely Ernesta Tamáše zajímaly už jako malého kluka. Létal, řídil lodě, ale podle jeho slov ho to nejvíce táhlo k autům. „Až jsem jednou náhodou navštívil autokrosovou trať ve Vřesině, která ve mě opět oživila vzpomínky na mládí a já si pořídil svůj první model závodního auta," říká Tamáš ke svým začátkům.

2.3.2013
SDÍLEJ:

Závody RC modelů (z anglického radio controled - rádiem řízených modelů) přináší aktérům spoustu zábavy.Foto: archiv

Kdy jste se dostal ke svému prvnímu závodnímu autu?
Asi před 10 lety jsem si pořídil model 1:8 spalovací Buggy a začal mít závodnické ambice. Byla to taková impulzivní koupě. V té době nebylo moc možností, kde si auto pořídit a já jsem do toho šel v podstatě jen se základními informacemi. Jeden den jsem neplánovaně navštívil obchod v Ostravě a uviděl auto, které jsem prostě musel mít. Koupil jsem si svou první Buggynu.

Jak dlouho vám tento model vydržel a s čím závodíte dnes?
Po čase jsem zjistil, že první tento model nebyla ta nejlepší volba. Bylo to jen takové auto do začátku, ale už jsem se mohl od něčeho odrazit. Přesto jsem s ním absolvoval své první závody. Postupem času jsem zjišťoval, že mé nároky jsou jiné. Od té doby jsem vyzkoušel skoro všechny dostupné značky, co se na trhu nabízí, až jsme s kolegou začali jednu značku dovážet a dál ji nabízet i ostatním zájemcům o tuto kategorii. Pořád jsem věrný spalovací Buggy, jen pod jinou značkou.

Auta si kupujete, nebo je sám stavíte?
Samotný základ je daný, ale auta se kompletují a závodník je schopen ovlivnit to, jakou v něm bude mít například elektroniku, motor a podobně. Pokud si auto chcete zkompletovat sám, přijde Vám domů stavebnice modelu. Já preferuji právě tuto formu úplného rozebrání. Rád si auto sám postavím a vším si projdu, od prvního šroubku až po nastavení hotového modelu.

Co všechno takový model auta zvládne?
Tyto modely jsou plně funkční zmenšené kopie skutečných aut. Buggy je v podstatě malý autokrosový speciál, který se na zmenšené trati chová stejně jako jeho velký originál. Překonává terénní nerovnosti a překážky. Ale samozřejmě také umí jet i pořádně rychle. Na rovné cestě, je schopno jet i osmdesát kilometrů v hodině. Ovšem závody se konají na technických většinou hlíněných tratích s krátkými rovnými úseky, takže tam již této rychlosti nedosáhnete. Závodník musí být nejen rychlý, ale také bezchybný.

Pro koho je závodění určeno?
Na závodech uvidíte chlapce se svými tatínky, kteří jim dělají mechaniky a stejně tak i chlapy, kterým je přes 60let. Tyto nadšené lidi spojuje tento, dle mého názoru fantastický koníček, při kterém jste schopni se odreagovat a zapomenout na všechny starosti. Děti si navíc obohatí své technické znalosti. A jak se říká…kdo si hraje nezlobí. Takže je to pro všechny, kdo mají zájem, bez rozdílu věku a pohlaví.

Celý rozhovor v sobotním tištěném vydání Karvinského a Havířovského deníku

Autor: Aleš Svoboda

2.3.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Předvolební debata Deníku

Superdebata Deníku: ptejte se Babiše a dalších lídrů

Deník - Naši prvňáci

Ve středu představíme školáky ZŠ Petřvald a Gen. Svobody v Havířově

Petrovice přišly chvíli před koncem o výhru

Petrovice /FOTO/ – Okresní derby v divizi mezi petrovickou Lokomotivou a bohumínským nováčkem vítěze nepoznalo. Bospor srovnal pět minut před koncem a domácí přišli o důležitou výhru.

GrandPark po nákaze svrabem odvolává zákaz návštěv

Příbuzní a blízcí obyvatel havířovského soukromého domova seniorů GrandPark už za nimi mohou na návštěvu.

Zasloužená dělba ve šlágru kola

Havířov /FOTO/ – Divizní fotbalisté Havířova se v taháku 11. kola rozešli smírně s Kozlovicemi. Žádný ze soupeřů si tak nepomohl.

ON-LINE s Tomášem Hanzelem, primátorem Karviné a kandidátem ČSSD na poslance PČR

Primátor Karviné a kandidát ČSSD na poslance Parlamentu ČR Tomáš Hanzel bude už zítra - v úterý 17. října od 10 hodin - odpovídat jako host on-line rozhovoru Deníku na dotazy čtenářů.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení