A to, kulantně řečeno, nepatří k nejmladším, takže ve světě rychlých kol jde o fenomenální úspěch, který nemá obdoby. „Ještě teď jsem z toho sám trochu paf,“ přiznal s úsměvem Balcar, který férově uznal, že měl i velké štěstí.

„Rozhodlo se ve dvou posledních závodech na Slovakiaringu. Soupeř měl náskok čtrnáct bodů. I když jsem byl v tomhle závodě na pozici před ním, v posledních kolech mu selhala technika. Vybouchl mu motor na jeho R1. To se stává. Někdo spadne, nebo má technický problém. Tenhle sport zkrátka neodpouští sebemenší chybu,“ podotkl. 

Jde o vás největší úspěch kariéry?
Jednoznačně. V šampionátu byli i rychlejší piloti, ale jak jsem říkal, můžete spadnout nebo vám selže technika a máte smůlu. Někdo zase třeba vynechá závod ze zdravotního hlediska, a tím pádem přijde
o nějaké body. Naše výhoda byla, že jsme dojeli všechny závody a snažili se, včetně týmu a mechanika, nic nepodceňovat. Z mé strany jsem do závodu chtěl dát vždy maximum.

Upřímně - po minulé výborné sezoně - čekal jste ještě víc? Jaké jste si vlastně dával cíle do nové sezony?
Určitě jsem nic nečekal. Mým cílem bylo vždycky dojet a třešničkou na dortu je nějaké to pódium. To každého jezdce povzbudí a žene dopředu. Po každém pádu je zase třeba na něj zapomenout, poučit se z chyb a pracovat dál. 

Superbiky, to je jeho.Zdroj: BMW Motorrad

Co pro vás bylo prvořadé? Co vás dovedlo k titulu mistra republiky?
Začátek sezóny byl skvělý. Tím myslím to, s jakou chutí jsme s mým týmovým kolegou Milošem Číhákem nastoupili do závodů včetně dosažených časů. Prvořadé bylo odjet celý šampionát a vždy posbírat maximální počet bodů. Technika skoro vždy byla vzorně připravena a za to mému mechanikovi a celému týmu děkuji. Závodník musí mít vůli vyhrávat a věřit do poslední chvíle. 

Který závod byl pro vás nejspecifičtější? Až ten poslední, kde se to celé zlomilo?
Pro mě to byl závod na Pannoniaringu v Maďarsku, když jsem v posledním kole útočil na přední pozici a svou snahu jsem přehnal a už jsem se válel na zemi. Hlavou mi proběhlo, že mám po titulu. Naštěstí jsem byl v pořádku a mé BMW mělo pouze křivá řidítka, takže jsem to zvednul a do cíle nakonec dojel. A tyhle body v závěru sezóny by mě k titulu chyběly! V posledním závodě jsem měl štěstí, jak jsem už zmiňoval, a v obou závodech přijel do cíle před mým soupeřem. 

Jezdil jste kromě MČR i jiné seriály?
Kromě domácího šampionátu jsem odjel také závod Alpe Ardie a mistrovství Polska v Poznani. Tam mám rád místní atmosféru. Dojel jsem pátý v kategorii superbike.

Závody silničních motocyklů na přírodním Těrlickém okruhu o Havířovský zlatý kahanec 2017.
Kahanec se pojede už v červnu

Čím vás vlastně superbiky tak oslovily? Motocyklových disciplín je celá řada. Proč jste si vybral superbiky?
Superbike byla vždy královská třída. Já se řídil tím, že je lepší startovat poslední mezi rychlými, než první mezi pomalými (úsměv). Ale kategorie superstock se vždy s časy na kolo vyrovnává v kategorii superbike.

Jaké máte plány pro nejbližší období?
Momentálně si potřebuji odpočinout, sezona byla náročná. Pak bude porada s týmem na další sezónu a uvidíme. Snad si starého pána ještě nechají, a když ne, tak děkuji, že jsem si mohl splnit dětský sen.