VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Dlouholetý sen se začíná plnit. Začala stavba obchvatu Třince

Přeložka silnice I/11 má ulevit jednomu z nejvytíženějších úseků v kraji. První auta by se po vytouženém obchvatu měla projet v roce 2018.  

6.8.2014
SDÍLEJ:

Slavnostní zahájení stavby přeložky silnice I/11 v Oldřichovicích. Foto: Deník/Lukáš Morys

Každý den musejí snášet hluk a zplodiny z téměř třiceti tisíc aut. Pětinu z nich navíc tvoří kamiony. Už za pár let se ale lidé, kteří bydlí u frekventované silnice I/11, dočkají vytoužené úlevy. V úterý totiž slavnostně začala výstavba obchvatu Třince.

Místní to vítají s nadšením. Dlouhé roky slýchávali, že výstavba obchvatu je za dveřmi. Teď se však konečně začíná stavět. „Neskutečně se nám uleví. Překonali jsme mihuli říční, která způsobila změnu trasy, překonali jsme neustálé personální změny na všech kompetentních úřadech i nechuť vlastníků prodávat své pozemky," poznamenala starostka Třince Věra Palkovská.

Od roku 2006, kdy začala intenzivní příprava výstavby obchvatu, se ve funkci ministra dopravy vystřídalo deset lidí. Až ten desátý, kterým je Antonín Prachař, stavbu oficiálně zahájil. „Máme tady v regionu významné investory, všechna naše činnost by měla být směřována k podpoře hospodářského růstu a snížení nezaměstnanosti. Bez dopravní infrastruktury to nepůjde," uvedl ministr dopravy. Velké podniky po výstavbě obchvatu prahnou stejně jako místní lidé už řadu let. Kamiony na úzké silnici občas uvíznou v zácpě, tradičně je hlavně v zimě trápí proslulý neborovský kopec. „Naše podnikání v regionu nemůže být bez kvalitní dopravní infrastruktury," vylíčil generální ředitel Třineckých železáren Jan Czudek.

Výstavba odstartovala v úterý po poledni u české školy v Oldřichovicích. Trasa obchvatu totiž povede nedaleko odsud. Původně se měl zahajovat pouze úsek z Oldřichovic do Bystřice, nakonec se ale podařilo podepsat smlouvu i na stavbu přeložky v trase Nebory Oldřichovice. Bystřický úsek měří 6,24 kilometru, neborovský 4,86 kilometru.

„Realizace bude stát bez DPH téměř 2,75 miliardy korun. Celkem vybudujeme 25 mostů a tři mimoúrovňové křižovatky," řekl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl. Součástí obchvatu bude kvůli roztříštěné zástavbě i velké množství protihlukových stěn. Předběžně se počítá s tím, že by výstavba měla skončit v únoru a březnu 2018.

Na zbývajícím úseku celého mezinárodního tahu na Slovensko přípravy váznou. Stavbu I/68 Třanovice Nebory zbrzdilo hlavně déle trvající územní řízení.

Autor: Lukáš Morys

6.8.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

AZ Havířov – Dukla Trenčín.
29

OBRAZEM: Na novém ledě se domácím hokejistům dařilo

Vlakové nádraží v Karviné.

Oprava vlakového nádraží začne na jaře

Zámek se lidem ukáže v nočních světlech a barvách

Jedinečnou noční prohlídku můžete zažít poslední srpnovou sobotu na Zámku Fryštát v Karviné, v rámci takzvané Hradozámecké noci.

Tragédii odstartovala hádka o dvě stě korun za sexuální služby

Muž, který během nesmyslné potyčky jednoho člověka zabil a dalšího zranil, dostal dvanáct let  

Nominujte Deník v anketě Křišťálová Lupa 2017!

Nominujte Deník.cz do ankety českého internetu Křišťálová Lupa 2017! Díky vám bude mít Váš regionální Deník šanci dostat se do finálního hlasování v kategorii "Zpravodajství".

Lidé budou přes víkend bez teplé vody

Následující víkend budou obyvatelé části Orlové a Bohumína bez teplé vody.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení