Světoběžník, nadšenec a milovník elektromobilů Milan Rajchl z Ostravy byl jedním z těch, kteří si příjezd účastníků jednoho z nejznámějších evropských závodů, jehož trasa letos vede ze Lvova přes Ostravu do Monte Carla, nenechali ujít.

„Jsou tu kamarádi a kolegové, se kterými se na různých akcích setkáváme. Rád je vidím," řekl Deníku Milan Rajchl, který v elektromobilu urazil sto tisíc kilometrů po řadě zemí.

Nejhorší je vyjet z České republiky, pak už je to super

Na dotaz, jak si v této oblasti vede České republika, jen smutně pokrčil rameny: „Naše vláda nemá zájem podporovat elektromobilitu," uvedl. Stát podle něj zřejmě nechce přijít o vybrané daně z pohonných hmot.

Achillovou patou elektromobilů u nás jsou dobíjecí stanice. „My jsme v tomto rozvojová země. U nás prakticky neexistuje síť rychlonabíječek, na kterých si baterii dobijete za dvacet až třicet minut, což je akorát na kávu a krátký odpočinek. My musíme většinou nabíjet běžnou zásuvkou, což trvá šest až osm hodin," vysvětlil Milan Rajchl, který v elektromobilu rád vyráží na Slovensko.

„Nabíjení je tam přibližně co sedmdesát kilometrů, v jiných zemích je to ještě méně. Řeknu to asi takhle, nejhorší je dostat se z České republiky, pak je to super. Když jedu třeba do Mnichova, trvá mi to kvůli dobíjení u nás dva dny. Tady na to nejsme připraveni," doplnil.

Více na téma elektromobilů, včetně srovnání České republiky s jinými státy a hodnocení redaktora Deníku, který jízdu elektromobilem vyzkoušel na vlastní kůži, najdete už v zítřejším - středečním tištěném vydání Deníků Moravskoslezského kraje.

Související článek: Elektrokrásky zaparkovaly v ostravské Karolině