VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Terminál Hranečník v Ostravě: jen pro odvážné

Nový přestupní terminál Hranečník ve Slezské Ostravě už sice je v provozu, ale jeho fungování provází zatím řada nedostatků. Které to jsou a jak to vypadá s jejich odstraněním?

10.11.2015
SDÍLEJ:

Jedním z nedostatků Hranečníku je chybějící osvětlení.Foto: Deník/Petr Jiříček

Je chladný listopadový večer a já vystupuji z tramvaje na novém terminálu Hranečník. Čekám na příměstský autobus do Orlové, který jede za dvacet minut, když se najednou po vedlejším nástupišti začíná nahánět dvojice Romů s kapesním nožem.

Tam a zase zpátky. V mizerném osvětlení terminálu vidím jen siluety. Jeden šermuje nožem před sebou, druhý rychle couvá. Lidé se po sobě otáčejí. Po chvíli vychází najevo, že dvojice zřejmě v lehké opilosti „jen něco nacvičuje".

Tma

Jak to tedy na Hranečníku vypadá s bezpečností? Rozhlížím se po okolí, ale vidět toho moc není. Na nástupištích schází jakékoliv osvětlení, takže na pár metrů jen stěží vidím obrysy čekajících lidí. Pouze dráhy pro vozidla MHD jsou osvětleny několika lampami. V oblasti, jakou je právě Hranečník, je to zarážející zjištění. Navíc jen pár týdnů poté, co nedaleko odtud policisté zaznamenali brutální znásilnění. Jelikož nové elektronické tabule s odjezdy spojů na Hranečníku alespoň prozatím chybí, zkouším přečíst klasické jízdní řády. Marně. Musím si na ně posvítit mobilem a říkám si, jak to budou řešit starší lidé, jejichž telefony svítilny či velké displeje nemají.

Chybějící vybavení

Mimo jiné na stejnou věkovou skupinu si vzpomínám ihned poté, když v okolí hledám lavičky. V celém terminálu ovšem zatím žádné nejsou. Stejně tak schází automaty na prodej jízdenek. Neměly by to na moderním terminálu být jedny z prvních věcí? Menší pocit bezpečí navozuje provizorní oplocení chodníků.

Jediná budova v areálu je prozatím zavřená, do budoucna v ní bude čekárna, která nejen po setmění a za chladných dní přijde zejména déle čekajícím cestujícím vhod. Zvláště když se počet cestujících na Hranečníku se zavedením trolejbusové dopravy razantně zvýší.

Podmínky na současném Hranečníku se nelíbí ani některým řidičům tramvají.

„K dispozici je tady jen jedno mobilní WC, kde často ani neteče voda, takže si raději nosím vlhčené ubrousky. Těch nedostatků zvláště pro cestující je tady ale více," uvedl jeden z řidičů, který si nepřál být jmenován.Tato slova cestující potvrzují. „Jako mladá dívka se tady sama bojím přestupovat, po setmění tady není bezpečno. Tašku si už raději automaticky držím u těla. Navíc tady zatím schází vybavení," zhodnotila nový Hranečník studentka Alžběta Majerová z Havířova.

Zatím platí, že přestupování na Hranečníku je spíše pro odvážné cestující. Na zlepšení cestovních podmínek si ještě pár týdnů počkáme. Podle tiskové mluvčí Magistrátu města Ostravy Andrey Vojkovské zhruba do přelomu roku.

„Podle předpokladů zhotovitele má být stavba ukončena na konci listopadu. V průběhu prosince a ledna se budou provádět kolaudace jednotlivých stavebních objektů a dojde k jejich plnému zprovoznění. Totéž platí pro veřejné osvětlení, které v tuto chvíli ještě není dokončeno. Momentálně je na Hranečníku dokončován objekt sociální vybavenosti. Bude zde zázemí pro cestující čekárna, toalety, umývárna, informační tabule, hodiny, automat na jízdenky a stánek s prodejem tisku," uvedla mluvčí ostravského magistrátu Andrea Vojkovská.

Petr Jiříček

Autor: Redakce

10.11.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Orlovou nalomila v utkání proti Bruntálu penalta.
51

Slavii srazila penalta

Vašo Patejdl

Obecní slavnost v Petrovicích láká i letos na bohatý program

V Datyních hledají člověka, který ztratil peníze

Dobří lidé z havířovských Dolních Datyní hledají nešťastníka, který ztratil pytlík s penězi.  

Ztráta, zisk? Těžko říct

Havířov – Remízu ze Šternberka přivezli v sobotu v rámci divize fotbalisté Havířova. Jestli je to málo nebo tak akorát, to po utkání nevěděl ani hrající trenér Indiánů Miroslav Matušovič.

Dnes v poledne končí hlasování ve finále svatebních párů

Karvinsko – A je tu finále! Letní soutěž Regionu o nejsympatičtější svatební pár má za sebou 13 základních kol a nyní nás čeká finálová volba.  

Proč nejezdí vlaky rychleji

Například na frekventované trase Praha - Ostrava trvala téměř celou druhou polovinu 20. století cesta až šest hodin. Dnes jsou to pouhé tři hodiny a cesta je mnohdy díky servisu jednotlivých dopravců a moderním vozům spíše relaxem.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení