Výstavba kanalizace v okrajových částech Havířova přináší podle předpokladů i problémy. Drtivá většina z nich je provozního rázu a nejsou nijak zásadní. Dva z nich ale určitě trápí jak stavaře, tak lidi, kteří zde bydlí, nebo projíždějí. Vedle možné ztráty vody ve studnách je zde i víceméně očekávaný problém s dopravou.

V polovině května už je vybudováno v Havířově z celkových čtyřiačtyřiceti téměř sedm kilometrů kanalizačních stok. V blízkosti prováděné stavby může dojít k poškození spodních pramenů, které jsou přítoky jednotlivých studen, čehož se místní obyvatelé samozřejmě obávají. „Tyto situace nelze vyloučit, ale zatím se neprokázaly," uvedla mluvčí havířovské radnice Eva Wojnarová.

Problém by se mohl vzhledem ke geologickým podmínkám objevit hlavně v Selské ulici. Lidé zde situaci sledují s obavami, ale podle odborníků, by k žádnému narušení toků dojít nemuselo.

„Na stoce A v části Bludovice, konkrétně v úseku od sběrny druhotných surovin po vodoteč Stružník, provedl zhotovitel stavby hydro-geologické průzkumné vrty, které ověřily geologické složení v tomto území. Zhotovitel stavby bude při realizaci stavby kanalizace v tomto úseku postupovat podle speciálního pracovního postupu a za dohledu geologa, aby se minimalizovala možnost ovlivnění pramenů spodní vody stavbou v dané lokalitě," vysvětlila Wojnarová, která poukázala také na to, že před zahájením stavby byla podobně jako u jiného majetku provedena pasportizace studen, která se zaměřila na kvalitu a hladina vody. „Po ukončení stavby by mělo být vše ve stavu," dodala.

Řidiči nerespektují značky

V několika lokalitách umístili stavaři dopravní značení, které omezilo provoz na městských silicích. Jenže řidiči si všimli, že se tam nepracuje a značení nerespektovali. Zákazy ale ignorují i nyní, když je stavba v plném proudu. To se nelíbí ani zástupcům města, kteří vyzývají účastníky silničního provozu k dodržování pravidel. Nejčastěji je tento jev vidět právě v Selské ulici, kde práce kvůli složitějšímu technologickému postupu jdou nejpomaleji.

„Bohužel dochází často k tomu, že uzávěrky nejsou řidiči respektované. Lidé si často myslí, že je nemusí respektovat, protože výstavba neprobíhá v tom tempu, jak si představovali. Shodou okolností se ale v této lokalitě kope mnohem hlouběji, než jinde a musím se tu dodržovat i jiná pravidla. Stavba zde nemůže probíhat tak rychle, jako když se dělá na zelené ploše," upozornil vedoucí odboru investiční výstavby havířovského magistrátu Radoslav Basel.