„Čínština nás napadla, protože jsme realizovali lekce angličtiny pro děti předškolního věku a naše lektorka Liu pochází z Číny. Do budoucna si navíc myslím, že jde o velmi perspektivní jazyk," uvedla pro Deník ředitelka centra Fabule Eva Makowková.

O tom, že rodiče malých dětí vnímají, že začít „studovat" cizí jazyk v raném věku je pro děti výhodné, svědčí také výsledky veřejné ankety, kterou centrum Fabule uspořádalo na svých webových stránkách. Více než 76 procent dotázaných považuje za vhodné, když se dítě začne učit cizí řeč do 3 let věku.

Samozřejmě se u takto malých dětí nejedná o výuku v pravém slova smyslu.

„Na učení cizí řeči se nedíváme z perspektivy běžné školní výuky. Naším cílem je, aby si dítě další jazyk osvojilo obdobným způsobem jako ten rodný," uvedla dále Makowková.

Učení je hra

V praxi to znamená, že děti lekci nevnímají jako hodinu ve škole, ale především jako hru. Pokud se chtějí se svým učitelem hry zúčastnit, nezbývá jim nic jiného než daný cizí jazyk začít používat. Díky nové řeči se jim tak otevírá svět zábavy, sportovních hrátek, kreslení a kreativity. Děti se stávají astronauty, zvířátky, mohou dokonce prokázat i své kuchařské umění. Nespornou výhodou je, že místní centrum využívá zkušeností zahraničních lektorů.

„Není možné očekávat, že dítě bude po měsíci mluvit cizí řečí, či bude bez jakýchkoliv zádrhelů prospívat v daném jazyce ve škole. Z vlastních zkušeností však vím, že začne postupně v cizí řeči uvažovat a bude bez problémů reagovat, pokud na ně daným jazykem začnete hovořit," říká Makowková.

Ví, o čem mluví, protože sama dlouhá léta žila na Novém Zélandu a učila v tamější mateřské škole.

Pro děti je proto vhodné, aby k běžné školní výuce absolvovaly také nějaké aktivity, kde mohou všechna naučená slovíčka a větné fráze používat v praxi. Zda malí studenti zvládnou touto metodou i tak exotický jazyk, ukáže budoucnost.