„Já tady zastupuji tři domácnosti. Myslím si, že ten objem zakázek musí ty společnosti donutit ke slevám. Lépe mít více smluv za méně peněz než naopak," sdělila redaktorovi Deníku jedna z příchozích, Lenka Moravcová.

Jak naznačila, byla by spokojena, kdyby ušetřila okolo dvaceti procent na plynu a deseti na elektřině. „Když jsem to například propočítala své tchyni, tak mi vyšlo, že by mohla ročně ušetřit i 10 až 15 tisíc korun," dodala žena.

O nějakých dvacet procent na energiích by rodinnému rozpočtu chtěl ulevit také Karel Šimurda. „Nějak jsem to nepropočítával, ale určitě i ušetřená tisícovka ročně by potěšila," uvažoval muž.

V sále panoval čilý ruch, lidé spolu řešili, kdo kolik platí za energie nebo od kterého dodavatele odebírá plyn a elektřinu. Úžas v některých tvářích a také i radost vyvolala hned ze začátku marketingová manažerka společnosti eCENTRE Alice Mazurková.

„Když jsme uspořádali první aukci v Říčanech, vysoutěžili jsme celkovou cenu elektřiny o 16,5 procenta levněji a plyn dokonce o 29,96. Některým lidem to ušetřilo i třicet tisíc korun," sdělila Alice Mazurková.

Ta příchozím vysvětlila, že se vlastně nemusí o nic starat. Stačí, když přinesou od 10. do 26. června v pondělí nebo středu od 14 do 18 hodin kopii smlouvy se stávajícím dodavatelem, kopii ročního vyúčtování a SIPO do městského informačního centra, kde budou moci uzavřít smlouvu, a mohou čekat, jak soutěžení dopadne.

„Vše je zdarma, jedinou podmínkou je, že pokud domácnost ušetří, musí smlouvu s dodavatelem uzavřít. Pokud by lidé nechtěli smlouvu uzavřít, požadujeme administrativní poplatek vzhledem k tomu, že my dodavatelům slibujeme za jejich snížení cen uzavření smluv určité skupiny zákazníků," vysvětlila Mazurková.

Ani ne po půl hodině, kdy se nová služba představovala, přišla na řadu smršť dotazů z publika. U mikrofonu se vystřídaly desítky lidí, kteří pracovníky společnosti zasypali dotazy.

„Na koho se mám obracet v případě poruch?" zajímalo jednu tazatelku. Mezi lidmi totiž panovala obava, aby nový dodavatel neměl pobočku daleko od Karviné.

„Poruchy řeší distribuční společnost, ta se této soutěže netýká, ta zůstává stejná," uklidnila tazatelku manažerka.

Lidé se nemusí starat ani o zálohy nebo výpovědi stávajících smluv, vše za ně vyřeší vítězný dodavatel. Problémem nemusí být ani uzavření na smlouvu určitou.

„Pokud smlouva končí do jednoho roku od termínu aukce, tak vás zařadíme. Stejně budeme sbírat do šestého měsíce podklady, v sedmém měsíci proběhne aukce a následně v srpnu se budou podepisovat smlouvy. Navíc poté poběží výpovědní doby, takže nový dodavatel nastoupí od ledna," řekla Alice Mazurková s tím, že lidé, kterým končí smlouva například v dubnu, se mohou zapojit a novou smlouvu budou mít od května.

Dotaz padl také na karvinského primátora. Jednoho staršího pána zajímalo, zda se jedná o jednorázovou akci nebo bude město v této činnosti pokračovat.

„Pokud bude zájem a budou dobré výsledky, tak v tom určitě budeme pokračovat," připustil Tomáš Hanzel.