Stalo se tak bezprostředně poté, co v úterý v Deníku vyšel o této „novince“ článek. Podle názoru odborníků nemají lékaři na takovýto postup právo.

Na redakci se totiž obrátili lidé, kteří si stěžovali na to, že musejí v čekárně mezi nemocnými čekat i několik hodin jen kvůli vypsání receptu na léky, které užívají dlouhodobě.

Loni, ještě před zavedením regulačního poplatku, mohli lidé pro některé recepty chodit běžně, aniž by je lékař pokaždé prohlížel. Nyní to nebylo možné. „Jde jednoznačně o zneužití systému a o to, jak z pacientů získat co nejvíce peněz na poplatcích. Proč by pacienti, kteří nutně klinické vyšetření u lékaře nepotřebují, měli pokaždé platit? Pokud tato oznámení mají nebo měli na dveřích lékaři v jednom středisku, zřejmě jde o kartelovou dohodu a v tomto případě podám podnět úřadu pro ochranu hospodářské soutěže,“ tvrdí prezident Svazu pacientů ČR Luboš Olejár.

Jako člen dozorčí rady bude dále vyžadovat od vedení pojišťovny VZP, zda tito lékaři nevyžadují úmyslně nepotřebné vyšetření. Dále pak Olejár radí všem lidem, kteří se setkají s neoprávněným výběrem poplatků, aby posílali klíčové stížnosti na svou zdravotní pojištovnu, na Svaz pacientů ČR nebo přímo na ministerstvo zdravotnictví.

Podle asistenta ředitele Revírní bratrské pokladny Jana Vomlela je už nyní evidováno a v řešení několik písemných stížností od pacientů, týkající se právě Zdravotního střediska V Aleji v Karviné–Ráji.

Dva z tamních praktických lékařů, které redakce oslovila, nebyli schopni jasně vysvětlit, proč oznámení, které měli ještě v pondělí na dveřích, zmizelo. „Ano, oznámení tu bylo, někdo ho musel sundat,“ řekla lékařka Jitka Turečková. Zdravotní sestra z ordinace Lucie Serišové redaktorům vzkázala, že mají přijít osobně, neboť na telefonické vyřizování nemají kvůli plné ordinaci právě čas.

Monika Danková, Nikola Klimšová