Hned několik dalších zón, které vymezují maximální rychlost auta na 30 km/h vzniká v těchto dnech v Karviné. Jako první je na řadě Karviná-Nové Město, kde jde především o celé ulice Cihelní, Sv. Čecha, Nedbalova, Kořenského a Fibichova a část ulic Čapkova, Dvořákova, Jánského, Závodní a Sokolovské.

Nicméně v budoucnu ulice s třicítkou přibudou i v jiných částech města, například v Karviné-Hranicích nebo v Mizerově.
„V některých částech se bude rychlost snižovat z padesáti na třicet. Například nyní jsme vyznačili ulici Fryštátskou, od restaurace U Dudy směrem k nemocnici, která zahrnuje i ulice Akátovou a Sadovou,“ vysvětlila pracovnice Odboru dopravy Maria Palová. Mnohé obytné zóny, kde byla povinná rychlost 20 km/h přejdou také na zónu Tempo 30.

„Řidiči sami vědí, že v obytných zónách, se dá dvacítka těžko udržet. Proto pečlivě zvažujeme, kde jsou případné změny vhodné – vzhledem k charakteru bytových zón,“ vysvětlila Palová.

Naopak například v Bohumíně se na obměnu nechystají. „Máme celkem 8 lokalit, které jsou označeny dopravní značkou Obytná zóna. O zvýšení rychlosti v těchto obytných zónách neuvažujeme, bylo by to příliš finančně nákladné a neefektivní. Navíc ani naši občané si na označení Obytná zóna nestěžují a nízká rychlost jim v dotčených lokalitách nevadí,“ sdělila tisková mluvčí Bohumína Lucie Balcarová. Zvýšení rychlosti by tam také znamenalo výměnu asi stovky značek, takže náklady by vyšly na zhruba 350 tisíc korun. „Ročně přitom máme na údržbu a výměnu dopravního značení vyčleněno 600 tisíc korun,“ dodala mluvčí.