VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Slezský kříž: recept proti dopravnímu kolapsu

Ostrava - Ruku v ruce s masivním příchodem investorů do tohoto regionu roste i zdejší intenzita dopravy. Zahlcení dnešních cest chce kraj řešit stavbou nových obchvatů. Ty vytvoří takzvaný Slezský kříž.

19.6.2008
SDÍLEJ:

To jsou páteřní komunikace Moravskoslezského kraje, které by měly zabránit hrozícímu dopravnímu kolapsu. Foto: Vizualizace: Moravskoslezský krajský úřad

Moravskoslezský kraj se nebojí toho, že by s dynamickým rozvojem regionu mohl přijít dopravní kolaps. Nečeká prý totiž na to, co by mohlo nastat za pár let, ale možný problém řeší s předstihem už nyní.

„Už před čtyřmi lety jsme přijali Koncepci rozvoje dopravní infrastruktury, která byla prvním pokusem o systémový přístup k plánování dopravních potřeb regionu. Ta definovala budoucí páteřní dopravní síť označovanou jako takzvaný Slezský kříž,“ vysvětlil na úvod k této problematice Pavol Lukša, náměstek hejtmana pro oblast dopravy.

Výstavba komunikací, které se protínají v Ostravě a horizontálně spojují města Krnov a Třinec a vertikálně pak Nový Jičín a Bohumín, probíhá podle něj v úzké spolupráci s ministerstvy financí a dopravy.

„Z fondu dopravní infrastruktury se nám podařilo v období uplynulých tří let získat sedmadvacet miliard korun, což je dvaapůlkrát více peněz, než činí celostátní průměr na jeden kraj,“ pochvaloval si příliv financí od státu Lukša s tím, že díky zvýšenému toku peněz bylo například možné udržet tempo výstavby dálnice a jejích přivaděčů.

Dalších padesát miliard korun teď ale bude potřeba k tomu, aby výstavba důležitých tepen Slezského kříže plynule pokračovala dále. Dokončen by měl být do roku 2012.

„Aby nedošlo ke kolapsu dopravy v kraji, musíme co nejrychleji vybudovat dalších bezmála dvě stě kilometrů páteřních komunikací. Mezi ně například patří poslední úsek dálnice D 47, propojení Ostravy s Opavou či obchvat Havířova. V železniční dopravě bude důležité kolejové napojení Letiště Leoše Janáčka v Mošnově na stávající železniční síť a modernizace třetího koridoru na trase Karviná – Slovensko,“ vyjmenoval Lukša některé klíčové stavby Slezského kříže.

Závěrem pak dodal, že hlavním cílem je, aby se obyvatelé Moravskoslezského kraje dostali všude pohodlně, rychle a bezpečně.

„A když říkám všude, mám na mysli nejen z Ostravy do Bruntálu popřípadě do Prahy, Katovic nebo Žiliny, ale také do Berlína, Moskvy nebo Paříže…“ řekl závěrem náměstek Pavol Lukša.

Autor: Martin Pleva

19.6.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační fotografie.
1

Mladík užil na svobodě několik letních dní a už zase dýchá károvaný vzduch

Klimkovický tunel. Ilustrační foto.
14

Komplikace pro všechny! O víkendu se uzavře klimkovický tunel

Právě jsme se narodili, podívejte se na fotogalerii miminek

Karvinsko - Podívejte se na miminka, která se narodila v posledních dnech na Karvinsku.

Senioři projdou malou „policejní akademií“

Jak se chovat při pouličním přepadení, jak správně použít pepřový sprej, ale také jak se nenechat napálit třeba takzvanými šmejdy, ale i základy první pomoci či procvičování paměti.  

Řidič se lekl psa a srazil semafor

Nečekaný pohyb psa na chodníku u cesty vylekal ve čtvrtek ráno šoféra, který pak zboural semafor u přechodu v karvinské části Louky. Nehoda se naštěstí obešla bez zranění.

Havířov zdravotní střediska prodávat nebude

Zdravotní střediska, která jsou po někdejším převodu z kraje v majetku města, havířovská radnice prodávat nebude.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení