VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nový obchvat si vysloužil už také nejednu kritiku

Český Těšín - Nový silniční obchvat Českého Těšína, který byl zprovozněn před třemi týdny, nepřinesl jen radost a úlevu městu a jeho obyvatelům. Úsek už si vysloužil i řadu kritiky. Navíc už na něm došlo také ke smrtelné nehodě, při níž zemřeli dva lidé.

4.8.2008
SDÍLEJ:

Zahájení provozu na novém úseku obchvatu Českého TěšínaFoto: Tomáš Januszek

Kritikům vadí několik věcí. Poukazují třeba na to, že u lesnatých částí u cesty chybí dokonale oplocení a místa, kudy by cestu mohla podbíhat zvěř. Za pravdu jim dává několik kusů sražené srnčí zvěře i zajíců, které viděli šoféři, kteří cestou projíždějí.

„Je jasné, co by mohlo nastat, kdyby třeba srnec vběhl pod kola automobilu jedoucího více jak stokilometrovou rychlostí,“ uvedl jeden z šoférů, kteří místem často jezdí.

Dalším kritizovaným bodem je značení, které je podle některých řidičů nedokonalé. „Přiznám se, že jsem byl úplně zmatený a přesně nevěděl, kudy jet. Tou trasou přitom již několik let jezdívám na chatu, na nové cestě jsem měl ale problémy, než jsem se zorientoval,“ podotkl další řidič.

Místo už má také svou tragédii. Při otáčení se tam střetl automobil s kamionem a dva lidé z automobilu srážku nepřežili. Další kritici pak poukazují i na hlučnost silnice a ptají se, zda již proběhla příslušná hluková měření.

Komunikaci spravuje Ředitelství silnic a dálnic. Podle mluvčí firmy Martiny Vápeníkové se společnost potýká často se zloději, kteří oplocení, sloužící jako zábrana pro zvěř, rozkrádají.

„V některých místech jsou protihlukové stěny, které ploty nahradí. Vždy po uvedení nové silnice do provozu dochází po nějakou dobu ke střetu se zvěří, která chce tuto překážku zdolat za každou cenu. Vnikne tak na silnici a právě proto, že je oplocena, neumí najít cestu zpět, plaší se a, bohužel, někdy i zahyne. Z dlouhodobých zkušeností víme, že se zvěř na silnici naučí reagovat a soustředí se na možné průchody, které jsou právě v krytých místech u vodních toků s doprovodem zeleně. Už v době zpracovávání projektové dokumentace se k umístění průchodů vyjadřují odborníci v oblasti životního prostředí, jejichž názor jsme povinni respektovat,“ vysvětlila Vápeníková.

Měření hlučnosti firma zatím na daném úseku neprovedla. „Silnice je v provozu a měření tak zatím nemohla proběhnout. Navíc pro to nejsou ani podmínky, prázdninový provoz a vysoké teploty neodpovídají relevantním podmínkám,“ vysvětlila mluvčí firmy

A stížnosti na značení? „Stavba je zprovozněna velmi krátkou dobu a spousta řidičů jezdí podle zvyku, nikoli podle značení, tudíž dochází ke kolizím. Největším problémem je nerespektování příkazu „dej přednost v jízdě“ a řidiči vjíždějí stále, jako by byli na hlavní silnici. Je třeba vnímat i fakt, že se dostavuje poslední rampa, kterou nebylo možno realizovat před zprovozněním celého křižovatkového komplexu. Situace se tudíž ještě zlepší,“ doplnila mluvčí ŘSD.

Autor: Tomáš Januszek

4.8.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Zdravotní středisko na Dlouhé třídě v Havířově-Podlesí.

Havířov zdravotní střediska prodávat nebude

Tipy Deníku

Kam za zážitky nejen o víkendu? Inspirujte se na novém webu Tipy Deníku

Strážníci se distancují od letáků, které mluví o prevenci

Oznámení: Prevence kriminality, projekt Bezpečný byt. Letáky s tímto záhlavím a obsahem se začaly objevovat vyvěšené na vchodech karvinských bytových domů.  

Kvůli zabité čivavě si Skoupý za Havířov už nekopne

ANKETA/ Asi by to nebyla hezké atmosféra, kdyby diváci v průběhu zápasu na jednoho hráče pokřikovali, že je vrah, který zabil psa. I proto už Karel Skoupý za havířovské Indiány kopat nebude. 

Novozélanďan jede po válečných stopách svého otce

Český Těšín, Bohumín - Přiletěl až z druhé strany zeměkoule, aby se na kole vydal napříč celým Českem až do Bavorska po trase, kudy před dvaasedmdesáti lety šel jeho otec coby válečný zajatec takzvaný Pochod smrti.  

Záhada vyřešena: Konstrukce před nádražím je skutečně stojan na kola

Modrá kovová konstrukce přivázaná řetízkem k zábradlí před halou havířovského vlakového nádraží je stojan na jízdní kola a dali ho tam pracovníci Českých drah. Na žádost majitele stanice a města byl odstraněn.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení