Novinky, které začínají platit v centru města, si lidé musejí teprve osvojit. Křižovatka má zabezpečit větší bezpečnost provozu, především přecházejících chodců.

Světelná signalizace počítá nejen s motoristy a chodci, ale nově také s cyklisty. Její chod řídí počítač, který nepřetržitě vyhodnocuje signály z čidel zabudovaných ve vozovce a na sloupech semaforů pro chodce. Při přecházení Hlavní třídy naskočí zelený panáček, případně zelené jízdní kolo teprve ve chvíli, kdy si to chodec nebo cyklista vyžádá. Pokud tlačítko nezmáčkne, bude upřednostněna automobilová doprava. „Ve vozovce jsou čidla, která dávají řídící jednotce informace o počtu vozidel v jednotlivých pruzích i jejich rychlosti. Další čidla jsou přímo v křižovatce, aby měl počítač přehled o tom, zda už může pustit další směry. Pracovníci magistrátu budou mít přesný přehled o tom, kolik vozidel místem projíždí a jakou rychlostí,“ vysvětlil pracovník firmy, která signalizaci zprovoznila.

Lidé si v Havířově musejí zvyknout i na cyklostezky. Ty vedou podél chodníků a u křižovatek je i kříží. Prostor pro cyklisty je oddělen červenou dlažbou a bílými znaky jízdního kola. Obě skupiny by si vzájemně neměly překážet, pokud budou značení dodržovat.

Kolizní situace však vytvářejí i řidiči automobilů, kteří zapomněli, jak správně křižovatkou projíždět. Při odbočování vlevo se místo míjení objíždějí.

Už první den provozu ukázal na některé nedostatky, které se budou odstraňovat. Křižovatka má například příliš mnoho dopravních značek.