Z poklidné trati by se tak stala velkokapacitní nákladní tratí celorepublikového významu.

Její možný rostoucí význam ale netěší obyvatele přilehlých míst, jako je spíše děsí to, co s sebou její optimalizace přinese. „Došlo by k navýšení nákladní železniční dopravy na území města a s ní spojené nadměrné hlukové zátěži. K těmto záměrům jsme podali námitku na krajský úřad,“ uvedl místostarosta města Stanislav Folwarczny. Množství nákladních vlaků na zmiňované trati by několikanásobně stouplo, přibylo by i osobních vlaků. U osobních vozů by mělo dojít k navýšení ze současných 42 souprav na 54, u nákladní dopravy ze dvou na 27.

Na straně stěžovatelů je i Krajská hygienická stanice. Ta ve své zprávě uvádí, že už tak je situace v Českém Těšíně hraniční. „V rámci nové stavby či jejího záměru, nemůžeme akceptovat nemožnost řešení stávajícího nezákonného stavu, natož jeho zhoršení rozšířením a navyšováním intenzity dopravy,“ uvádí ve své správě vedoucí oddělení územního plánování a hluku Krajské hygienické stanice Moravskoslezského kraje Helena Beránková.

Co se týče samotné úpravy železniční trati v Českém Těšíně, pomohla by podle místostarosty dvě opatření. „Přeji si, aby byl projekt doplněn o vybudování protihlukových bariér v zasažených oblastech a jejich ozelenění,“ uvedl Stanislav Folwarczny. Stromořadí by podle něj mělo ochránit sídliště Svibice, nejvíce zasaženou oblast, od nadměrného hluku.