VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Zelená vlna v centru Havířova nebude, nezaručuje bezpečnou dopravu

Havířov - Přestože se některým řidičům nelíbí, že nová světelná křižovatka na Hlavní třídě není synchronizována s ostatními křižovatkami, úprava světelné signalizace se nechystá.

19.1.2009 1
SDÍLEJ:

Nová světelná křižovatka na Hlavní tříděFoto: Libor Běčák

Nová světelná křižovatka u magistrátu působí na nejvytíženější tepně ve městě jako brzda. Ani v jednom směru totiž semafory nejsou seřízeny do takzvané zelené vlny. „Je to tak provedeno úmyslně. Nová křižovatka má dynamický režim, který reaguje na aktuální dopravní situaci. Semafory se spouštějí podle toho, kolik automobilů jede v jednotlivých směrech, nebo u kterých přechodů si tlačítkem objednají zelenou chodci. Z pohledu motoristů je to možná nevýhodné, ale musíme brát ohledy i na chodce, a to nejen na této křižovatce,“ vysvětlil Zdeněk Vlček z odboru komunálních služeb havířovského magistrátu.

Průtah Havířovem není pro vytvoření zelené vlny ideální. „Mezi světelnými křižovatkami na Hlavní třídě je několik vyznačených přechodů pro chodce i nevyznačených míst, kde lidé mohou přecházet. I kdyby zelená vlna byla nastavena, dáváním přednosti chodcům by docházelo k jejímu narušování. V současné době se navíc od zelené vlny ustupuje s ohledem na bezpečnost v provozu, protože řidiči se snaží zelenou stihnout za každou cenu a nehledí na chodce,“ dodal Vlček.

Policie nechává rozhodování na radnici. „To, zda bude upřednostněn plynulý průjezd nebo vyšší bezpečnost chodců, si rozhodují radnice. Samozřejmě, že se rozhodují podle počtu dopravních nehod. Hlavní třída přitom patří mezi velmi rizikové úseky právě s ohledem na bezpečnost chodců,“ řekla okresní policejní mluvčí Zlatuše Viačková.

S novými metodami řízení dopravního provozu se musejí vypořádat především řidiči. Mnoho jich jezdí stále podle starého zažitého myšlení, kdy ke křižovatce dojíždějí téměř krokem, aby nemuseli zastavovat. Moderní semafory s dynamickým řízením však reagují na signály smyček zalitých v povrchu silnice. Automobil je musí přejet, aby s ním semafor začal počítat. V denním provozu není efekt smyček tolik znatelný, projevuje se však v době menší frekvence automobilů a v noci. Například na křižovatce na Orlovské ulici stačí, aby v noci automobil přijížděl ke křižovatce povolenou padesátkou a semafory mu automaticky zařadí zelenou. Na Hlavní třídě zatím noční režim spuštěný není a místo něj bliká oranžové světlo.

Autor: Libor Běčák

19.1.2009 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Rekonstrukce podjezdu pod železniční stanicí v Havířově.
7

Podjezd pod železniční tratí bude uzavřen. Na Šumbark po objížďce

Ilustrační snímek.

Sinice zatím plavce na přehradách neohrožují

Kvůli filmařům bude uzavřena část města

Část Hlavní třídy, Třeneckého ulici a parkoviště u magistrátu obsadí o víkendu v Havířově filmaři. Produkce České televize požádala město o součinnost při tvorbě filmu Dukla 61. Natáčení se neobejde bez dopravního omezení.  

Do ulic Orlové vyjíždí myčka popelnic

Pojízdná myčka, která zvládne očistit malé popelnice a kontejnery, a to přímo u domu či na kontejnerovém stání, vyráží v těchto dnech do ulic Orlové. Čisticí vůz pořídila společnost SMO Orlová.

Mladík užil na svobodě několik letních dní a už zase dýchá károvaný vzduch

Venku z basy pobýval přesně čtrnáct dní a šel loupit. Tři kumpáni ve věku 21 a 20 let si za oběť vybrali osmdesátiletou paní.

Právě jsme se narodili, podívejte se na fotogalerii miminek

Karvinsko - Podívejte se na miminka, která se narodila v posledních dnech na Karvinsku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení