„Převládají zde staré škodovky, ale přebíráme všechno,“ řekla vedoucí vrakoviště v Karviné Hildegarda Bartovská.
O služby vrakovišť je nebývalý zájem po celé republice. „Jsme téměř plní. Nemáme daleko k tomu, abychom přestali auta brát. Může za to hromadné odhlašování aut kvůli ekologické dani a zároveň dnešní cena šrotu, která šla dolů,“ uvedl pro MF Dnes jednatel firmy provozující svoj〜šické vrakoviště v Pardubickém kraji Jan Freiberk.
Majitelé vrakovišť přiznávají, že už se setkali se snahou majitelů ojetin zákon obejít. „Občas se tady objeví člověk bez auta, zato s prosbou, kterou občas podpoří bankovkou, a chce po nás, abychom mu vydali potvrzení o ekologické likvidaci jeho vozu,“ naznačila Hildegarda Bartovská.
Tito lidé však na zdejším vrakovišti podle slov zdejších pracovníků nepochodí. „Zrovna dnes tu byl člověk, který mi nabízel tisícovku, ale poslali jsme ho s ní někam,“ říká zaměstnanec vrakoviště.
Tvrdí, že si nemůže dovolit úplatek přijmout. „Kdyby někdo auto, na které jsme vydali potvrzení o jeho likvidaci, rozpoznal někde na silnici, tak bychom mohli mít zbytečné problémy,“ řekla Bartovská. O člověka, který nabízel úplatek, by se také mohla začít zajímat policie. „Pokud bychom dostali podnět, že k tomuto někde dochází, šetřili bychom případ buď jako trestný čin podvodu, nebo jako nabízení úplatku,“ tvrdí policejní mluvčí Zlatuše Viačková.
Přesto, že se od prosince minulého roku na vrakovištích nemohou na nedostatek práce vymlouvat, mají v Karviné stále dostatek místa pro přijímání dalších vraků. „Ve srovnání s obdobím před zhruba půlrokem, můžeme o prosinci, ale i lednu opravdu mluvit jako o boomu. To k nám tehdy jezdily denně desítky vraků. Ovšem stále máme místa dost,“ dodává Bartovská, ukazujíc na hromady formulářů o převzetí vraku, z nichž ta prosincová a lednová je přibližně dvaapůlkrát větší než hromada z června a července loňského roku.