Ztrátová autobusová doprava, kterou podle požadavků města v Havířově provozuje ČSAD Havířov, si loni vyžádala dotaci ve výši 48 milionů korun. Přibližně stejnou částku dá město i letos. Město se podporou veřejné dopravy snaží omezovat individuální automobilovou dopravu, zaměstnanost mezi řidiči autobusů i ekologii.

„Z celkové částky 48 milionů korun bylo sedm milionů použito na nákup nových autobusů. Zbytek finančních prostředků pokrýval provozní ztrátu, když se město snaží držet jízdné na přijatelné úrovni. Na nákup nových vozů byla použita také státní dotace 6,2 milionu,“ vysvětlila mluvčí havířovského magistrátu Jana Pondělíčková.

Mezi novými autobusy byly pořízeny tři s pohonem na zemní plyn, z toho jeden velkokapacitní v délce 18 metrů. Magistrát investuje do obnovy vozového parku několik milionů každým rokem. Autobusy najedou na linkách MHD ročně kolem tří milionů kilometrů. Pro MHD je určeno 56 vozů, z nichž je 23 na pohon zemním plynem. Ekologický provoz však mají i všechny ostatní, jejichž motory musí splňovat přísné emisní limity. Průměrné stáří autobusů je menší než šest let, což řadí Havířov na první příčky mezi ostatními městy v zemi.