Dosud havířovští hasiči používali Mercedes Atego v provedení se zadní hnanou nápravou a automatickou převodovkou. Nový automobil má pohon obou náprav s možností uzavření nápravových diferenciálů. Převodovka je manuální. K zásahu se s ním, stejně jako v předchozí verzi, přepravuje šest mužů.

„Čtyřkolku určitě oceníme při jízdách ve ztíženém terénu, na trávě nebo na sněhu a ledu v zimě. Automobil bude zařazen jako hlavní zásahový vůz. Jeho předchůdce však zůstává k dispozici. Vozidla můžeme kombinovat podle druhu zásahu. Pokud to bude technický zásah, mohou vyjet oba mercedesy. Pokud budeme voláni k většímu požáru, vyjede spolu s prvním vozem ještě cisterna. Samozřejmě máme v pohotovosti i vysokozdvižnou plošinu a vyprošťovací osmikolový speciál. Cisterna, plošina a tahač jsou tatry,“ vysvětlil velitel jednotky Pavel Budina.

Nová čtyřkolka má plnou výbavu potřebnou při drtivé většině zásahů, ke kterým jsou hasiči voláni. K hašení požárů nechybí cisterna s vodou, vysokotlaká stříkačka, množství hadic, zásobníky s pěnidlem, dýchací přístroje, žebříky a další propriety.

Mnohem více vybavení je zapotřebí k technickým zásahům. Hasiči mají k ruce vyprošťovací zařízení, nářadí k překonání nejrůznějších překážek a zámků, pily, brusky, nornou stěnu, kanystry pro zachytávání unikajícího paliva, lana nebo třeba plovák k záchraně tonoucího. Samozřejmostí je velká lékárnička pro poskytnutí první pomoci.

K plné spokojenosti havířovských hasičů by patřila výměna starší vysokozdvižné plošiny za modernější automobilový žebřík. Ten je rychlejší a při požárech výškových budov je vhodnější. Při požárech obytných domů nyní přijíždí na pomoc žebřík z Karviné.