Do bohaté historie kdysi jednotného města Těšína je nesmazatelně zapsána tramvajová doprava. Spojovala historické jádro starého města (dnes patří k polské části) s vlakovým nádražím za řekou Olší. Výstavba vozovny, elektrárny a 1 800 m dlouhé elektrické dráhy byla zahájena v roce 1910.

Více k tématu čtěte v souvisejících článcích

Pravidelný provoz začal 12. února 1911. Tramvaje odjížděly od nádraží, projely dnešními ulicemi Nádražní a Hlavní třída, přejely most přes Olši a pokračovaly ulicemi Głęboka, Szersznika a končily na křižovatce ulic Wyższa Brama a Bielska.

Po 1. světové válce a rozdělení města na část polskou (Cieszyn) a československou (Český Těšín) jezdily tramvaje dál, avšak důkladné kontroly na hraničním mostě narušovaly plynulý provoz. Rozdělení tratě na dva samostatné úseky nepřicházelo vzhledem k její malé délce v úvahu.

Tím úspěšná éra těšínských tramvají po 10 letech skončila. Poslední vozy vyjely na trať 2. dubna 1921. Zrušena tak byla nejmenší elektrická kolejová síť na území dnešní České republiky.