VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nezájem cestujících popravil vlaky mezi Těšíny

Český Těšín, Cieszyn – Vlakové spoje vozící cestující mezi Českým Těšínem a polským Cieszynem jsou minulostí. Od poloviny prosince už na této trase nejezdí jediná vlaková souprava.

28.12.2009
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK

Spoje byly zrušeny z ekonomických důvodů – vlaky využívalo velice málo lidí. „Vlaky byly zrušeny po dohodě mezi Českými drahami a polskou společnosti PKP právě proto, že jich využívalo jen velice málo lidí, v poslední době nebyly využívány téměř vůbec. Buď nejel nikdo, nebo třeba jen jediný člověk. Jejich provozování se tak nevyplatilo,“ řekla Svatava Pejšková, přednostka stanice v Českém Těšíně. Stejně tak přestal jezdit i vlak do města Bielsko-Biała.

Kromě ekonomiky hrály roli i další pohnutky. „Vlak nebyl schopen konkurovat silniční dopravě. Vzhledem ke stavu trati jezdil rychlostí 30 kilometrů za hodinu, takže cesta do Bielska trvala hodinu a půl. Kdežto autem tam dojedete po několika-proudové dálnici za půl hodiny. Asi i z toho důvodu nebyly vlaky využívány,“ dodala Pejšková.

Spojení do vnitrozemí Polska ale ohroženo nebude, z autobusového stanoviště v Cieszyně jezdí pravidelné spoje do mnoha polských měst, včetně těch vzdálených, navíc autobusová doprava je v Polsku na lepší úrovni, než tamější vlaková. Takže cestující by neměli mít problém dostat se tam, kam potřebují.

Pejšková vzpomíná ale i na doby, kdy vlaky mezi oběma Těšíny byly doslova nabité lidmi. „Krátce po revoluci v roce 1989 a po otevření hranic jezdily vlakem tisíce lidí, soupravy byly nabité k prasknutí. Tehdy jsem ještě chodila prodávat lístky, takže si pamatuji ty návaly lidí. A převážela se spousta zboží, doslova všechno. Protože vše tehdy ještě procházelo proclením, celníci procházeli vlakem a několik jich vždy stálo i přímo na nádraží,“ vzpomíná přednostka stanice.

Vlaková zastávka v polském Těšíně je totiž poblíž velké tržnice a cestující tedy měli velmi snadné s plnými taškami nasednout do vlaku a v Českém Těšíně jen přesednout a pokračovat dál, třeba na Slovensko.

Autor: Nina Macošková

28.12.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Rychlovlak. Ilustrační foto.

Proč nejezdí vlaky rychleji

Led kluziště na zimním stadionu v Havířově se nepodařil. Místo bělostného podkladu jsou na něm nepřehlédnutelné fleky.
16

V pondělí se rozhodne, co s flekatým ledem na havířovském zimáku

Fotbalisté ševcům gól nedali

Karviná /FOTO/ – Slušný výkon, ale tradiční venkovní výsledek, tedy nula bodů.

Králík, který umí luštit i slepice snášející zelená vajíčka

/FOTOGALERIE/ Osmiletá Lucie se sestrou a maminkou si v pátek dorazily do areálu Dětského domova Srdce prohlédnout králíky, drůbež i holuby.

Tvrdé boje, krásné bubenice, sympatičtí lidé. Dračí lodě na start!

/FOTOGALERIE/ Vypětí a výkony na plno, ihned po dojetí ovšem smích, vtip a dobrá nálada. Ve Starém Bohumíně probíhají od sobotního rána závody dračích lodí a je to především skvělá zábava, barvitá podívaná a příjemná atmosféra, která tady přilákala desítky příznivců vodáctví i jejich početné fanoušky.

Podjezd pod železniční tratí bude uzavřen. Na Šumbark po objížďce

Řidiče v Havířově čekají náročné dny. Kvůli rekonstrukci podjezdu pod železniční tratí v Havířově-Šumbarku bude od pondělí 21. do čtvrtka 31. srpna uzavřen podjezd pod železnicí v úseku od ulice Železničářů po Opletalovu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení