Spoje byly zrušeny z ekonomických důvodů – vlaky využívalo velice málo lidí. „Vlaky byly zrušeny po dohodě mezi Českými drahami a polskou společnosti PKP právě proto, že jich využívalo jen velice málo lidí, v poslední době nebyly využívány téměř vůbec. Buď nejel nikdo, nebo třeba jen jediný člověk. Jejich provozování se tak nevyplatilo,“ řekla Svatava Pejšková, přednostka stanice v Českém Těšíně. Stejně tak přestal jezdit i vlak do města Bielsko-Biała.

Kromě ekonomiky hrály roli i další pohnutky. „Vlak nebyl schopen konkurovat silniční dopravě. Vzhledem ke stavu trati jezdil rychlostí 30 kilometrů za hodinu, takže cesta do Bielska trvala hodinu a půl. Kdežto autem tam dojedete po několika-proudové dálnici za půl hodiny. Asi i z toho důvodu nebyly vlaky využívány,“ dodala Pejšková.

Spojení do vnitrozemí Polska ale ohroženo nebude, z autobusového stanoviště v Cieszyně jezdí pravidelné spoje do mnoha polských měst, včetně těch vzdálených, navíc autobusová doprava je v Polsku na lepší úrovni, než tamější vlaková. Takže cestující by neměli mít problém dostat se tam, kam potřebují.

Pejšková vzpomíná ale i na doby, kdy vlaky mezi oběma Těšíny byly doslova nabité lidmi. „Krátce po revoluci v roce 1989 a po otevření hranic jezdily vlakem tisíce lidí, soupravy byly nabité k prasknutí. Tehdy jsem ještě chodila prodávat lístky, takže si pamatuji ty návaly lidí. A převážela se spousta zboží, doslova všechno. Protože vše tehdy ještě procházelo proclením, celníci procházeli vlakem a několik jich vždy stálo i přímo na nádraží,“ vzpomíná přednostka stanice.

Vlaková zastávka v polském Těšíně je totiž poblíž velké tržnice a cestující tedy měli velmi snadné s plnými taškami nasednout do vlaku a v Českém Těšíně jen přesednout a pokračovat dál, třeba na Slovensko.