„Nová cyklotrasa měří necelý kilometr a měla by být hotova až v roce 2011, ale teď v březnu finišujeme s projektem a plány příslušných stavebních úprav, což bude stát asi 200 tisíc korun. Evropská unie zaplatí 85 procent těchto nákladů a budeme poté žádat i o finanční podporu na stavbu samotnou. Jedná se o prodloužení a propojení dvou příhraničních komunikací a jejich turistické využití,“ vysvětlila mluvčí karvinského magistrátu Šárka Swiderová.

Dodala, že na území Karviné je dnes asi 14 kilometrů cyklotras odpovídajících evropským normám a dalších 14 a půl kilometru cyklostezek. V plánu, nebo rozestavěných, je dnes už dalších 30 kilometrů. Se systematickou výstavbou a obnovou značení město začalo v 90. letech minulého století,“ dodala Swiderová.

Karviná se také podílí na budování nejdelší cyklotrasy vedoucí podél Olše (cca 50 km), která by se měla s podílem evropských peněz stavět od Českého Těšína přes Karvinou po Bohumín zřejmě v letech 2011-12.