VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Centrum Orlové stále trpí kolonami automobilů

Orlová – Dlouhé kolony aut nejsou na Masarykově třídě v centru Orlové ničím výjimečným. Především v ranní a odpolední dopravní špičce si řidič připadá jako ve velkoměstě. Co s tím?

22.7.2010
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Dagmar Rozkošná

Na tuto otázku hledají úředníci tamní radnice odpověď marně už několik let. „Když se dnešní Masarykova třída před 45 lety budovala, nikdo nepočítal s takovým nárůstem dopravy a při budování jednotlivých etap se pak nezohlednilo ani to, že tuto centrální ulici bude nutno doplnit objezdy pro případy oprav a havárií,“ uvedl před časem místostarosta Orlové Radislav Mojžíšek.

Návrhy řešení se začaly ubírat různými směry. O těch pravděpodobných variantách mluví v rozhovoru šéf Odboru dopravy v Orlové Radim Klein. I tato řešení jsou ovšem závislá na finanční situaci města a jejich realizace tak stále nemá jasné časové rozmezí.

Okamžitým řešením by podle zástupců města mohlo být to, kdyby řidiči jedoucí ze směru od Havířova začali využívat příjezdu po ulici Hraniční na 17. listopadu. Pro příjezd od Ostravy by zase mohli využít trasy přes Staré náměstí a po Tyršově ulici opět na 17. listopadu, která je o stovky metrů delší, v konečném důsledku však může být levnější.

„O tomto bychom mohli pouze spekulovat. Osobně, kdybych bydlel na V. etapě sídliště a jejím okolí, volil bych tuto, byť trochu delší, ale přece jen rychlejší variantu,“ tvrdí Klein.

Šéf odboru dopravy orlovské radnice Radim Klein naznačuje, jak ulehčit centru města

Jaká je v současnosti situace při průjezdu Masarykovou třídou v dopravní špičce?

„Situace v dopravních špičkách není dobrá. Masarykova třída je komunikační páteří města a denně zde projede okolo 15 tisíc vozidel. Loni proto například došlo k úpravě režimu světelného přechodu před hypermarketem, kdy klesla čekací doba na zelenou pro vozidla téměř o polovinu.“

Přineslo to výsledky?

„V současné době probíhá celostátní sčítání dopravy, po němž budeme zase přesněji vědět jak se současný provoz na Masarykově třídě liší v porovnání s minulostí.“

Jaká jsou další řešení, která by měla frekventované silnici ulevit?

„Rada města vzala v září loňského roku na vědomí priority v problematice alternativních tras mimo profil ulice Masarykovy třídy. Bohužel za ten uplynulý necelý rok se příliš nezměnilo, jelikož jednoduše chybí finance. Rádi bychom v příštím roce realizovali systém, který by řidiče informoval o stupni dopravy v centru města. To znamená, že by dopravu v centru snímala kamera a obraz by byl pouštěn řidičům, kteří by do města vjížděli. Na nich by pak bylo, jakou cestu pro průjezd Orlovou využijí. Rádi bychom také realizovali propojení ulice Nádražní a ulice Dr. M. Tyrše. Zahájena byla také projektová příprava propojení ulice Sadové s ulicí Osvobození.

Autor: Petr Wojnar

22.7.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Natáčecí den nového českého televizního filmu Dukla 61 v prostorách Dolu Žofie v Orlové.
10

Kvůli filmařům bude uzavřena část města

Ilustrační fotografie.
1

Mladík užil na svobodě několik letních dní a už zase dýchá károvaný vzduch

Komplikace pro všechny! O víkendu se uzavře klimkovický tunel

Komplikace pro všechny. Tak se dá nejvýstižněji nazvat plánovaná nedělní uzavírka dálničního tunelu v Klimkovicích. Pravidelná odstávka způsobí komplikace obyvatelům Klimkovic, ale i samotným řidičům.

Právě jsme se narodili, podívejte se na fotogalerii miminek

Karvinsko - Podívejte se na miminka, která se narodila v posledních dnech na Karvinsku.

Senioři projdou malou „policejní akademií“

Jak se chovat při pouličním přepadení, jak správně použít pepřový sprej, ale také jak se nenechat napálit třeba takzvanými šmejdy, ale i základy první pomoci či procvičování paměti.  

Řidič se lekl psa a srazil semafor

Nečekaný pohyb psa na chodníku u cesty vylekal ve čtvrtek ráno šoféra, který pak zboural semafor u přechodu v karvinské části Louky. Nehoda se naštěstí obešla bez zranění.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení