Město sice není proti vzniku vodního kanálu, ale nesouhlasí s jeho navrhovanou trasou. Ta počítá, že povede nejen přes zastavěné území Bohumína, ale především přes chráněnou přírodní památku Hraniční meandry Odry a také chráněnou soustavu Natura 2000.

„Nejsme proti výstavbě vodního kanálu, vždyť vodní doprava je nejekologičtější způsob dopravy, ale nesouhlasíme s navrhovanou trasou přes zastavěnou část Bohumína a chráněné meandry a Naturu 2000. Plánovaná trasa zasáhne do posledního zbytku volné krajiny v našem městě, které je už teď extrémně průmyslově a dopravně zatížené,“ tvrdí starosta Bohumína Petr Vícha.

Podle něj se nabízí možnost vést kanál od Starého Bohumína přes Polsko, kde jsou pro něj mnohem ideálnější podmínky. „Jsou tam pole a louky, nestojí tam domy a není tam celoevropsky chráněné území. Budeme proto žádat Vládu České republiky, aby přehodnotila tuto původní trasu a posoudila možnost vedení kanálu přes Polsko,“ řekl Vícha.

Současné plány státu, který počítá s vedením vodního kanálu přes území Bohumína, přináší městu jen problémy a komplikace. V cestě kanálu Dunaj-Odra-Labe totiž platí tzv. územní rezerva, která je obdobou stavební uzávěry a znamená dlouhodobou blokaci rozvoje v městských částech Šunychl a Starý Bohumín.

Své negativní stanovisko k navrhované trase vodního kanálu přes Bohumín již město mnohokrát deklarovalo. A to například už v roce 2001, kdy připomínkovalo územní plán velkého územního celku Ostrava-Karviná, v roce 2008 při projednávání Politiky územního rozvoje ČR anebo naposledy v červnu 2010 při jednání o návrhu vydání Zásad územního rozvoje Moravskoslezského kraje.