VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Bohumínští sepsali petici na podporu dostavby mostu

Bohumín /FOTOGALERIE/ – Reakce obyvatel Bohumína na rozhodnutí ministra dopravy Víta Bárty o zastavení stavby silničního mostu přes železniční trať v městské části Skřečoň, na sebe nenechala dlouho čekat.

19.8.2010 5
SDÍLEJ:

Ocelová konstrukce nového skřečoňského mostu je už na místě stavby.Foto: Jiří Spáčil

Po pondělní vzrušené debatě starosty a obyvatel Skřečoně se samotným ministrem prostřednictvím telemostu, je na světě petice, jejíž signatáři požadují dokončení této prosto životně důležité dopravní stavby.

„Vůbec se lidem nedivíme, že se brání. Přestože ministr přislíbil, že do Bohumína přijede, tak mu lidé chtějí peticí dokázat, že je to velmi tíží. My je v tom podporujeme,“ komentoval vznik této občanské iniciativy starosta Bohumína Petr Vícha.

Město petici zveřejní na svých internetových stránkách a lidé budou moci její palírovou verzi od čtvrtka podepsat také na informačním centru bohumínské radnice. Kolovat bude po různých místech v Bohumíně.

„Peticí chceme panu ministrovi dokázat, že nám jeho rozhodnutí velmi komplikuje život a ohrožuje zdraví a bezpečnost nás a našich dětí. Rádi bychom mu ji předali při jeho návštěvě Bohumína. Papírová verze je ode dneška k podepsání ve skřečoňských obchodech a restauracích. Chceme ji nechat kolovat také ve velkých bohumínských podnicích. Pokud nás budou chtít podpořit také obyvatelé okolních měst, na které zastavení výstavby skřečoňského mostu také dopadá, budeme jen rádi,“ uvedla členka petičního výboru Marie Valuštíková.

Šokující rozhodnutí nového ministra dopravy zaskočilo vedení města, které mělo před zahájením stavby nového skřečoňského mostu garance Ředitelství silnic a dálnic, že když dojde ke stržení starého mostu, tak budou peníze i na dokončení mostu nového.

„Most měl být dokončen příští rok v červenci. Celkové náklady této investice jsou zhruba 920 milionů bez DPH a více než polovina je již proinvestována. Vlastní konstrukce mostu je již na stavbě a je finančně nákladné a technicky takřka nemožné stavbu v této fázi konzervovat,“ argumentuje ve prospěch dokončení stavby Vícha

Podle něj je možné na stavbě dálnice a přivaděče přímo v Bohumíně najít jiné věci, které lze odložit, anebo udělat později. „Je možné použít třeba jiné vrstvy podloží, namísto betonových protihlukových zábran použít plastové, anebo jejich realizaci rozložit v čase. Úspory je možné najít, ale ne na mostě,“ tvrdí Vícha.

Autor: Tomáš Januszek

19.8.2010 VSTUP DO DISKUSE 5
SDÍLEJ:
Rychlovlak. Ilustrační foto.

Proč nejezdí vlaky rychleji

Led kluziště na zimním stadionu v Havířově se nepodařil. Místo bělostného podkladu jsou na něm nepřehlédnutelné fleky.
16

V pondělí se rozhodne, co s flekatým ledem na havířovském zimáku

Fotbalisté ševcům gól nedali

Karviná /FOTO/ – Slušný výkon, ale tradiční venkovní výsledek, tedy nula bodů.

Králík, který umí luštit i slepice snášející zelená vajíčka

/FOTOGALERIE/ Osmiletá Lucie se sestrou a maminkou si v pátek dorazily do areálu Dětského domova Srdce prohlédnout králíky, drůbež i holuby.

Tvrdé boje, krásné bubenice, sympatičtí lidé. Dračí lodě na start!

/FOTOGALERIE/ Vypětí a výkony na plno, ihned po dojetí ovšem smích, vtip a dobrá nálada. Ve Starém Bohumíně probíhají od sobotního rána závody dračích lodí a je to především skvělá zábava, barvitá podívaná a příjemná atmosféra, která tady přilákala desítky příznivců vodáctví i jejich početné fanoušky.

Podjezd pod železniční tratí bude uzavřen. Na Šumbark po objížďce

Řidiče v Havířově čekají náročné dny. Kvůli rekonstrukci podjezdu pod železniční tratí v Havířově-Šumbarku bude od pondělí 21. do čtvrtka 31. srpna uzavřen podjezd pod železnicí v úseku od ulice Železničářů po Opletalovu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení