VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Cyklostezka z Chotěbuze do Ratiboře už se staví

Karvinsko /FOTOGALERIE/ - Podél hlavní silnice, která protíná okres Karviná od Českého Těšína po Bohumín, již technika staví cyklostezku. Zpomalení rychlosti pro auta je jen dočasné.

9.8.2011 1
SDÍLEJ:

Stavba cyklostezky u Chotěbuze, která protne české i polské územíFoto: Nina Macošková

Stavební práce jsou v plném proudu a cyklostezka bude ještě letos. Což je určitě dobrá zpráva pro ty, kterým nebylo příjemné nechat se objíždět auty na silnici mezi Českým Těšínem a Karvinou, nebo mezi Karvinou a Bohumínem. Stavební práce na cyklostezce momentálně běží v Loukách nad Olší a v Dětmarovicích, stezka pro cyklisty a in-line bruslaře ale spojí Chotěbuz s polskou Ratiboří již letos v říjnu.

Stavba momentálně znamená dočasné omezení pro auta – sníženou rychlost a průjezd mezi červeno-bílými vodiči. „Ty by měly zmizet v řádu týdnu, přestože hlavní část stavby cyklostezky skončí v říjnu,“ řekl Česlav Valošek, předseda Svazku měst a obcí okresu Karviná. „Některé práce se sice ještě budou dokončovat později, například stavební práce, spojené s protipovodňovými valy, ale stezka bude průjezdná i přes tyto práce,“ doplnil Valošek.

Mezi Bohumínem a Ratiboří vznikne 52,3 kilometrů nové trasy. Ve Starém Bohumíně navazuje cyklotrasa na připravovanou stavbu cyklotrasy Greenway Odra – Morava – Dunaj a v Chotěbuzi na připravovanou cyklotrasu Chotěbuz – Český Těšín. Stavba sleduje řeku Olši a těsně před hranicí s Polskem řeku Odru.

„Trasa více než 52 km dlouhá povede na české straně zčásti po dnešních místních komunikacích, nově vybudovaných stezek bude z celkové délky na našem území 17 kilometrů, z toho jen v Karviné více než 13 km. A jak jsme chtěli, stezka bude okolo Karviné asfaltová a tedy vhodná i pro bruslaře, samozřejmostí budou odpočívadla nebo infotabule po trase,“ popsal primátor Karviné Tomáš Hanzel.

Postavit trasu pro cyklisty přitom přijde na více než 4 miliony eur. Hodnota stavby na české straně je 70 milionů korun, tedy přes 3 milióny euro, z toho 90 procent nákladů zaplatí Evropská unie. Podíl obcí bude čtyři procenta a přispěje i Moravskoslezský kraj. „Projektovou přípravu zčásti platila Nadace OKD. Karviná by tak měla přímo zaplatit jen dva milióny korun. Cyklotrasa výrazně vylepší rekreační možnosti v regionu, naváže třeba na evropskou síť cyklostezek ve směru na Vídeň nebo Krakow a navíc povede krásným územím a je dobře, že se podařilo získat peníze z Evropské unie,“ doplnil Hanzel.

Autor: Nina Macošková

9.8.2011 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
Modrou kovovou konstrukci položenou před havířovským vlakovým nádražím někteří lidé považují za stojan na kola.
5

Záhada vyřešena: Konstrukce před nádražím je skutečně stojan na kola

Ilustrační foto.

Užili si dovolenou i festivaly. Teď už krajští lídři vyhlížejí volby

Havířovští senioři se hlásili na dotovanou rekreaci

Havířov Na tři turnusy vyšle letos na podzim havířovská radnice seniory do Jeseníků.  

AKTUALIZOVÁNO

Havířovský fotbalista je podezřelý ze zabití psa

Partnerský spor havířovského fotbalisty s přítelkyní vyvrcholil vyhozením čivavy z okna. Pes na místě zemřel.

Odboráři kritizují hornickou nemocnici, prý vybírá od lidí neoprávněné peníze

Dva výklady zákona a dvoutisícové poplatky. Tak vypadá situace, do které se po upozornění hornických odborářů dostala Karvinská hornická nemocnice. Ta vybírá peníze za vydávání posudků o neuznání nemoci z povolání.

Problémový Merkur je opět na prodej

Budoucnost komplexu Merkur v Havířově-Podlesí zřejmě nebude tak slibná, jak se zdála na vizualizacích předložených majitelem.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení