VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Cyklostezka z Chotěbuze do Ratiboře už se staví

Karvinsko /FOTOGALERIE/ - Podél hlavní silnice, která protíná okres Karviná od Českého Těšína po Bohumín, již technika staví cyklostezku. Zpomalení rychlosti pro auta je jen dočasné.

9.8.2011 1
SDÍLEJ:

Stavba cyklostezky u Chotěbuze, která protne české i polské územíFoto: Nina Macošková

Stavební práce jsou v plném proudu a cyklostezka bude ještě letos. Což je určitě dobrá zpráva pro ty, kterým nebylo příjemné nechat se objíždět auty na silnici mezi Českým Těšínem a Karvinou, nebo mezi Karvinou a Bohumínem. Stavební práce na cyklostezce momentálně běží v Loukách nad Olší a v Dětmarovicích, stezka pro cyklisty a in-line bruslaře ale spojí Chotěbuz s polskou Ratiboří již letos v říjnu.

Stavba momentálně znamená dočasné omezení pro auta – sníženou rychlost a průjezd mezi červeno-bílými vodiči. „Ty by měly zmizet v řádu týdnu, přestože hlavní část stavby cyklostezky skončí v říjnu,“ řekl Česlav Valošek, předseda Svazku měst a obcí okresu Karviná. „Některé práce se sice ještě budou dokončovat později, například stavební práce, spojené s protipovodňovými valy, ale stezka bude průjezdná i přes tyto práce,“ doplnil Valošek.

Mezi Bohumínem a Ratiboří vznikne 52,3 kilometrů nové trasy. Ve Starém Bohumíně navazuje cyklotrasa na připravovanou stavbu cyklotrasy Greenway Odra – Morava – Dunaj a v Chotěbuzi na připravovanou cyklotrasu Chotěbuz – Český Těšín. Stavba sleduje řeku Olši a těsně před hranicí s Polskem řeku Odru.

„Trasa více než 52 km dlouhá povede na české straně zčásti po dnešních místních komunikacích, nově vybudovaných stezek bude z celkové délky na našem území 17 kilometrů, z toho jen v Karviné více než 13 km. A jak jsme chtěli, stezka bude okolo Karviné asfaltová a tedy vhodná i pro bruslaře, samozřejmostí budou odpočívadla nebo infotabule po trase,“ popsal primátor Karviné Tomáš Hanzel.

Postavit trasu pro cyklisty přitom přijde na více než 4 miliony eur. Hodnota stavby na české straně je 70 milionů korun, tedy přes 3 milióny euro, z toho 90 procent nákladů zaplatí Evropská unie. Podíl obcí bude čtyři procenta a přispěje i Moravskoslezský kraj. „Projektovou přípravu zčásti platila Nadace OKD. Karviná by tak měla přímo zaplatit jen dva milióny korun. Cyklotrasa výrazně vylepší rekreační možnosti v regionu, naváže třeba na evropskou síť cyklostezek ve směru na Vídeň nebo Krakow a navíc povede krásným územím a je dobře, že se podařilo získat peníze z Evropské unie,“ doplnil Hanzel.

Autor: Nina Macošková

9.8.2011 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
Ilustrační snímek z Havířovského zlatého kahance.

Soutěž o vstup na Havířovský zlatý kahanec

Hokejisté Orlové se pravděpodobně představí v krajském přeboru. Druhou ligu však ještě neodpískali.

Orlová shání peníze dál

Projekt RFA prokázal životaschopnost

Karviná – Premiérový rok působení Regionální fotbalové akademie (RFA) v Karviné a hned úspěchy.

Prožene Szkopek suveréna Saigera?

Havířov, Těrlicko – Motocyklový okruh v Těrlicku se sice letos obejde bez soupeření tradičních rivalů Horsta Saigera s Didierem Gramsem, lichtenštejnského suveréna posledních let však možná bude prohánět někdo jiný.

Akcie OKD byly při privatizaci podhodnocené, potvrdil posudek

Revizní posudek uvádí, že akcie důlní OKD byly při privatizaci v roce 2004 oceněny chybně. Znalec Rudolf Doucha ze společnosti Vox Consult údajně tehdy nezapočítal mimo jiné 23 dceřiných společností a další majetek. Posudek je podle Lidových novin (LN) u Obvodního soudu pro Prahu 2, další jednání je stanoveno na 19. července.

Blíží se Havířovský zlatý kahanec

Nejnavštěvovanější jednorázová sportovní událost na Karvinsku je tu. O víkendu se odjede 34. ročník Havířovského zlatého kahance.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies