„Zatím je zpracována studie, o peníze budeme teprve žádat a také vyřizovat všechny náležitosti,“ uvedla Karína Benatzká, vedoucí odboru místního hospodářství radnice v Českém Těšíně.

Český Těšín má ostatně, co se týká dopravy, obsáhlou studii, která upravuje dopravní ruch v centru města. Doprava je již dlouhou dobu velmi nahuštěná, město se potýká s nedostatkem parkovacích míst a na některých místech se opakovaně tvoří dopravní zácpy.

„Zatím se v rámci studie podařilo zprovoznit obousměrný provoz na mostě Svobody ve Střelniční ulici, kudy se dosud jezdilo pouze ve směru do Polska,“ popsala mluvčí Českého Těšína Dorota Havlíková.

Po mostě se až do letošního jara jezdilo pouze ve směru z ČR do Polska.

V Havířově s žádnou větší úpravou v nejbližší době nepočítají.„Neplánujeme žádnou velkou stavbu ani celkovou úpravu nějaké křižovatky v Havířově. Chceme pouze nechat opravit velký rondel, což už máme domluveno s Ředitelstvím silnic a dálnic, že se tady bude dávat nový asfalt,“ uvedla mluvčí města Eva Wojnarová.

Zato Karviná je ve fázi, kdy se zpracovávají studie optimalizace dopravy ve městě. První úprava už ale proběhla – v souvislosti s opravou mostu v Ostravské ulici vznikl v Karviné-Ráji v Polské ulici malý kruhový objezd. Ten již také na svém místě zůstane, hned v sousedství většího „bratříčka“ u obchodního domu Tesco.

Výhledově se počítá s instalací semaforů u přechodu pro chodce na třídě 17. listopadu u nemocnice.Dalším „problémovým“ místem v Karviné je křižovatka ulic Havířské, Jaroslava Vrchlického a Sportovní poblíž kovonského mostu.

„I tady je v plánu úprava křižovatky, zatím jednáme o její podobě. Úprava je zařazena do dlouhodobého plánu dopravních úprav ve městě,“ uvedl náměstek primátora Karviné Lukáš Raszyk.