Mezi nespokojenými klienty byla také Zuzana Rzesutová, která na přepážce platí účet za telefon a inkaso.

„Naposledy jsem čekala přes hodinu, než nějaký Polák přede mnou odeslal desítky balíků. Katastrofa," řekla Deníku.

A není jediná Českotěšínští skutečně zaplavovali radnici stížnostmi a naléháním, aby se tato situace začala řešit.

Změna systému odbavování balíků

Důvodem dlouhých front začal být především narůstající počet internetových obchodů a zásilkových firem ze sousedního Polska, jejichž obchodníci s desítkami balíků blokovali okýnka.

Mluvčí České pošty Marta Selicharová uvedla, že pracovníci přepážek polské klienty oslovovali, aby se stali smluvními podavateli pošty podávání balíků by se tak u nich neřešilo na přepážkách. Někteří však tuto výzvu neakceptovali a problém front a dlouhého čekání neustoupil.

Před dvěma týdny proto vedení města oslovilo ředitelství České pošty dopisem, ve kterém si na tuto situaci stěžovalo, a pošta Českotěšínským velmi rychle vyšla vstříc.

„Opravdu jsme velmi mile zaskočeni, že pošta vyhověla našim návrhům a změnila systém odbavování," prozradil místostarosta Českého Těšína Petr Procházka.

Dodal, že v město vedení České pošty varovalo především před nebezpečím ztráty důvěry ze strany zákazníků.

Systém odbavování balíků na pobočce se změnil podatelé s více než pěti balíky jsou odbavováni u bočního vchodu. „Situaci jsme si na místě ověřili a a zjistili, že situace v hale je klidnější a místní už netrápí hodinové čekání a dlouhé fronty," dodal Procházka.