VYBERTE SI REGION

Cestující se bouří a chtějí více autobusů do centra Ostravy

Velkou nevoli u cestující veřejnosti vyvolaly změny v příměstské dopravě po spuštění přestupního terminálu Hranečník a omezení přímých spojů na bývalé Ústřední autobusové nádraží v centru Ostravy.

2.3.2016 3 AKTUALIZOVÁNO 3.3.2016
SDÍLEJ:

Přestupní terminál Hranečník. Foto: Deník/Lukáš Kaboň

Lidé by chtěli změny, které jim za jejich peníze opět zaručí komfort cestování do centra krajského města bez nepraktického přestupování. Havířovský dopravce by jim rád vyhověl. Otázkou je, zda na ně Ostrava přistoupí, nebo bude dále pod smyšlenou rouškou ekologizace nutit lidi na periferii přestupovat z ekologických autobusů do svých tramvají a trolejbusů.

„Jízdní řády, jízdní dobu, trasu linek nedělalo ČSAD Havířov, ale koordinátor KODIS. My jsme některé problémy očekávali a upozorňovali jsme na ně. Od nástupu změn pozorujeme, že lidé, kteří pracují v centru Ostravy, se snaží jezdit bez přestupu na ÚAN. Ty autobusy pak jsou přeplněné tak, že kolikrát ani nepoberou všechny cestující," vysvětlil ředitel osobní dopravy ČSAD Havířov Jakub Vyvial.

Právě dnes se bude jednat mezi KODIS, zástupci kraje a dopravci. Vyhodnoceny budou zkušenosti z prvních dnů provozu Hranečníku. Dopravci by rádi zavedli více spojů na ÚAN, aby obsloužili všechny cestující, Ostrava má ale svůj záměr vytlačit příměstskou dopravu na okraj města a všemi změnami přinutit dojíždějící k využívání městské hromadné dopravy a placení jízdenek ve vnitřních zónách.

„Od cestujících jsme přijali už zhruba 50 podnětů. Jde o lidi, kteří se nevešli do autobusu, nebo museli cestovat přeplněným vozem. Naopak na Hranečník se stává, že jedou ve voze dva lidé, nebo dokonce řidič samotný. Máme připravené některé návrhy a bude záležet na KODIS, jak se k nim postaví," řekl Vyvial.

Vytížení spoje nabírají zpoždění, protože se cestující i řidiči v prvních dnech seznamovali s novými podmínkami. Odbavování proto bylo pomalejší.

„Podle našich předpokladů si cestující ze Šumbarku oblíbili linku 440, kdy se přímo z obou šumbarských sídlišť dostanou bez přestupu na Hranečník. Nevýhodou této linky je složité objíždění přes Bartovice. Oblíbená bude také pravděpodobně zrychlená linka 442 přímo na Hranečník. Zásadní komplikace pak jsou na omezené lince na ÚAN. Dříve jezdily přímé spoje jak naše, tak dopravce ARRIVA. Dnes jezdíme pouze my a ještě omezeně, nicméně počet cestujících se nezměnil a tak logicky vzniká komplikace problém s kapacitou," dodal Vyvial.

Změny pocítili nejen Havířované, ale také cestující z Karviné a Orlové.

„V příštím týdnu po ukončení jarních školních prázdnin na linkách z těchto měst očekáváme komplikace, protože už nyní jsou některé spoje ve špičce zaplněny. Když začnou jezdit i studenti, bude hůř," předpokládá Vyvial.

Autor: Libor Běčák

Vyhovují vám změny v příměstské autobusové dopravě do Ostravy?

ANO

172 hlasů

NE

1418 hlasů

Jezdím autem

81 hlasů

Jezdím vlakem

23 hlasů

Hlasovalo: 1694

Anketa byla ukončena

2.3.2016 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:
Požár bytu v Karviné.

Požár bytu způsobil půlmilionovou škodu, dvě děti musely do nemocnice

Slavnostní ocenění dobrovolných dárců krve z Havířova.
18

Město poděkovalo dárcům krve

Zloděj z Planea přitáhl pozornost i na zcela nevinného mladíka

Karviná – Když se jistý mladý muž z Karviné podíval v pátek na sociální sítě, asi jen těžce polkl a ihned běžel na policii. Lidé ho totiž na facebooku začali označovat jako možného kumpána zloděje, který ukradl počítač v karvinské prodejně Planeo.

Karviná pravděpodobně přijde o Zeleného

Karviná – Levý obránce či záložník fotbalové Karviné Jaroslav Zelený v zimním přestupovém okénku s největší pravděpodobností změní dres.

Drogy nejsou dětem cizí. Protidrogový vlak přijede znovu

S tažením proti drogám je zapotřebí začínat u mladších dětí. K takovému závěru dospěli organizátoři jízdy protidrogového vlaku a zástupci havířovské radnice.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies