VYBERTE SI REGION

Cestující se bouří a chtějí více autobusů do centra Ostravy

Velkou nevoli u cestující veřejnosti vyvolaly změny v příměstské dopravě po spuštění přestupního terminálu Hranečník a omezení přímých spojů na bývalé Ústřední autobusové nádraží v centru Ostravy.

2.3.2016 3 AKTUALIZOVÁNO 3.3.2016
SDÍLEJ:

Přestupní terminál Hranečník. Autor: Deník/Lukáš Kaboň

Lidé by chtěli změny, které jim za jejich peníze opět zaručí komfort cestování do centra krajského města bez nepraktického přestupování. Havířovský dopravce by jim rád vyhověl. Otázkou je, zda na ně Ostrava přistoupí, nebo bude dále pod smyšlenou rouškou ekologizace nutit lidi na periferii přestupovat z ekologických autobusů do svých tramvají a trolejbusů.

„Jízdní řády, jízdní dobu, trasu linek nedělalo ČSAD Havířov, ale koordinátor KODIS. My jsme některé problémy očekávali a upozorňovali jsme na ně. Od nástupu změn pozorujeme, že lidé, kteří pracují v centru Ostravy, se snaží jezdit bez přestupu na ÚAN. Ty autobusy pak jsou přeplněné tak, že kolikrát ani nepoberou všechny cestující," vysvětlil ředitel osobní dopravy ČSAD Havířov Jakub Vyvial.

Právě dnes se bude jednat mezi KODIS, zástupci kraje a dopravci. Vyhodnoceny budou zkušenosti z prvních dnů provozu Hranečníku. Dopravci by rádi zavedli více spojů na ÚAN, aby obsloužili všechny cestující, Ostrava má ale svůj záměr vytlačit příměstskou dopravu na okraj města a všemi změnami přinutit dojíždějící k využívání městské hromadné dopravy a placení jízdenek ve vnitřních zónách.

„Od cestujících jsme přijali už zhruba 50 podnětů. Jde o lidi, kteří se nevešli do autobusu, nebo museli cestovat přeplněným vozem. Naopak na Hranečník se stává, že jedou ve voze dva lidé, nebo dokonce řidič samotný. Máme připravené některé návrhy a bude záležet na KODIS, jak se k nim postaví," řekl Vyvial.

Vytížení spoje nabírají zpoždění, protože se cestující i řidiči v prvních dnech seznamovali s novými podmínkami. Odbavování proto bylo pomalejší.

„Podle našich předpokladů si cestující ze Šumbarku oblíbili linku 440, kdy se přímo z obou šumbarských sídlišť dostanou bez přestupu na Hranečník. Nevýhodou této linky je složité objíždění přes Bartovice. Oblíbená bude také pravděpodobně zrychlená linka 442 přímo na Hranečník. Zásadní komplikace pak jsou na omezené lince na ÚAN. Dříve jezdily přímé spoje jak naše, tak dopravce ARRIVA. Dnes jezdíme pouze my a ještě omezeně, nicméně počet cestujících se nezměnil a tak logicky vzniká komplikace problém s kapacitou," dodal Vyvial.

Změny pocítili nejen Havířované, ale také cestující z Karviné a Orlové.

„V příštím týdnu po ukončení jarních školních prázdnin na linkách z těchto měst očekáváme komplikace, protože už nyní jsou některé spoje ve špičce zaplněny. Když začnou jezdit i studenti, bude hůř," předpokládá Vyvial.

Autor: Libor Běčák

ANKETA

Vyhovují vám změny v příměstské autobusové dopravě do Ostravy?

ANO

172

NE

1418

Jezdím autem

81

Jezdím vlakem

23

Hlasovalo: 1694     Anketa byla ukončena

2.3.2016 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

Hledá se KOČKA LÉTA 2016 - je tady třetí kolo!

Regionální Deník opět vyhlásil soutěž o Kočku léta 2016. Vítězky získají pobyt pro dvě osoby na dvě noci ve Spa**** hotelu Lanterna Velké Karlovice, pobyt na jednu noc pro dvě osoby v novém luxusním penzionu Jurášek v Kunčicích pod Ondřejníkem a volnou vstupenku pro dvě osoby do relaxačního centra Wellnesss Horal Velké Karlovice. 

Speciální turbíny vyrábějí na skládce elektřinu z bioodpadu

Horní Suchá - Už za několik dnů začnou do veřejné sítě proudit první volty z nové kogenerační jednotky měnící bioodpad na elektrickou energii.

Ministr Mládek: Je důležité udržet OKD i v insolvenci jako fungující podnik

Dostane OKD od státu půjčku sedm set milionů korun, aby mohlo fungovat do konce roku? O tom rozhodne už dnes česká vláda.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.