VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Cyklostezka do Ropice má zelenou

Český Těšín - Vyrazit si na kole mimo město po značené cyklostezce a bezpečně se dostat do cíle, konkrétně do Ropice. To by měla umožnit nová cyklostezka, kterou plánuje vybudovat město Český Těšín.

6.6.2016 1
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Petr Kinšt

Požádalo už dokonce o dotaci na její stavbu. Propojit by měla Český Těšín s blízkou Ropicí.

Cyklisté nebo bruslaři se tak pomalu mohou začít těšit na dalších 745 metrů nové cyklostezky, dalších 584 metrů dlouhý bude cyklopruh, který povede na stávající komunikaci. Celkově by měla stavba vyjít na 5,14 milionů korun.

„Vybudováním cyklostezky a pruhů pro cyklisty v Jablunkovské ulici á a následně I/11 v obou směrech v celkové délce 1,328 kilometrů dojde k propojení města Český Těšín a obce Ropice," řekla českotěšínská mluvčí Dorota Havlíková.

Další plánovanou stavbou je prodloužení cyklostezky, která končí u mostu Svobody. Nově by mohla vést až k železniční lávce u jatek. Zástupci města o této možnosti jednají s polskou stranou a rovněž plánují žádost o dotaci.

SMĚREM NA CHOTĚBUZ JE PROBLÉM

Město už několik let usiluje o vybudování cyklotrasy do nedaleké Chotěbuze. Cyklisté by se o kousek dál mohli napojit na cyklotrasu do Karviné a dále do Bohumína.

Všechny plány ale stále zůstávají jen na papíře. „Bohužel, cyklotrasa zde může vést pouze v ochranném pásmu železnice a Správa železniční a dopravní cesty (SŽDC) nám odmítla dát souhlas až do doby zakončení optimalizace tratě," vysvětluje Havlíková.

K tomu by mělo dojít v roce 2018. „Jedná se o předpokládaný termín ukončení stavby. Nicméně, dosud nebylo ukončeno vyvlastňovací řízení některých pozemků potřebných k optimalizaci tratě. Z tohoto důvodu tedy hrozí reálná možnost prodloužení stavby až do roku 2019," říká mluvčí SŽDC Marek Illiaš.

Vysvětlil také, proč zatím není možné stezku vybudovat. „Význam ochranného pásma železnice je právě v tom, že k jakémukoliv stavebnímu záměru třetích osob, musí dát SŽDC jako provozovatel dráhy souhlas. V ochranném pásmu dráhy platí přísné bezpečnostní předpisy o provozu na železnici, které mají zajistit maximální bezpečnost provozování železniční cesty," říká Illiaš.

Všichni, kdo se v ochranném pásmu pohybují, musí mít certifikaci, například musí vědět, jak se mají chovat v blízkosti trolejového vedení.

„V žádném případě není v našem zájmu, aby se během stavby optimalizace tratě na staveništi pohybovaly nepovolané osoby," vysvětlil Illiáš.

Autor: Martina Sznapková

6.6.2016 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
2 13

Dnes v poledne končí hlasování ve finále svatebních párů

Rychlovlak. Ilustrační foto.

Proč nejezdí vlaky rychleji

V pondělí se rozhodne, co s flekatým ledem na havířovském zimáku

Situaci s ledem na havířovském zimním stadionu budou řešit na společném setkání zástupci Správy sportovních a rekreačních zařízení a hokejového klubu HC AZ Havířov v pondělí.

Platit parkování kartou? Možná v budoucnu

Moderní způsoby placení například parkovného jsou ještě za branami Karvinska. To, co je dnes možné například v Opavě, tedy platba parkování formou sms, je na Karvinsku buď úplné sci-fi, nebo hudba poměrně daleké budoucnosti.  

Fotbalisté ševcům gól nedali

Karviná /FOTO/ – Slušný výkon, ale tradiční venkovní výsledek, tedy nula bodů.

Králík, který umí luštit i slepice snášející zelená vajíčka

/FOTOGALERIE/ Osmiletá Lucie se sestrou a maminkou si v pátek dorazily do areálu Dětského domova Srdce prohlédnout králíky, drůbež i holuby.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení