VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Karviná bude mít silniční obchvat

Karviná – Rok 2020 a při cestě z Bohumína do Českého Těšína nemusíte kolem Prioru, fakulty ani kolem obchodní zóny Tesco, ale pohodlně pojedete podél Olše po novém obchvatu. Utopie? Snad ne.  

2.10.2014 5
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Archiv Deníku

Státní orgány v úterý už konečně daly zelenou stavbě tři kilometry dlouhého silničního obchvatu Karviné, o kterém se mluví přes dvacet let.

Mapa trasy obchvatu Karviné.

„Se stavbou obchvatu Karviné počítáme. Centrální komise, ve které zasedají zástupci ministerstva dopravy, Státního fondu dopravní infrastruktury a státních investorů, záměr stavby schválila," potvrdil Deníku mluvčí ministerstva dopravy Martin Novák.

Navržená trasa vede jako prodloužená Nádražní ulice, mezi železniční tratí a jezerem v parku Boženy Němcové, pak přes řeku a za Darkovským mostem se napojí na stávající silnici vedoucí do Českého Těšína. Silnice má být dvoupruhová a jezdit se po ní má osmdesátikilo­metrovou rychlostí. Obchvat je o kilometr kratší než současná tranzitní trasa přes město.

Příprava obchvatu se zadrhla v roce 2009 kvůli chybějícím penězům. Dnes už má část stavby územní rozhodnutí. „Příprava projektu bude pokračovat výkupy pozemků, projednáním stavebního povolení, přípravou zadávací dokumentace pro výběr zhotovitele a podobně," řekl mluvčí Martin Novák.

„Konečně! Po dvaceti letech!" neskrývá radost karvinský primátor Tomáš Hanzel, který v této věci minulý týden osobně jednal s ministrem dopravy. „Pan ministr byl velmi vstřícný a také on považuje tuto stavbu za prioritní, mimo jiné s ohledem na přípravu budoucí průmyslové zóny Nad Barborou," řekl primátor.

Nenastanou-li žádné další komplikace, stavět by se podle informací z ministerstva dopravy mohlo v roce 2017 či 2018. Stát na přípravu a stavbu uvolní přes půl miliardy korun.

Na obchvat čeká i Havířov

Zatím v nedohledu je silniční obchvat Havířova. Přípravy sice pokračují, ale žádný konkrétní termín jako v případě Karviné zatím neexistuje. Mimo Havířov by auta ve směru od Ostravy měla jezdit po stávající Orlovské ulici a poté přes Prostřední Suchou k Životicím a do Těrlicka, kde se uvažuje o tunelu, který by dopravu vyvedl směrem k Třanovicím.

Autor: Tomáš Januszek

2.10.2014 VSTUP DO DISKUSE 5
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Oznámení o nálezu peněz.

V Datyních hledají člověka, který ztratil peníze

Havířovští fotbalisté uhráli bod a drží se mezi nejlepšími třemi.

Ztráta, zisk? Těžko říct

Dnes v poledne končí hlasování ve finále svatebních párů

Karvinsko – A je tu finále! Letní soutěž Regionu o nejsympatičtější svatební pár má za sebou 13 základních kol a nyní nás čeká finálová volba.  

Proč nejezdí vlaky rychleji

Například na frekventované trase Praha - Ostrava trvala téměř celou druhou polovinu 20. století cesta až šest hodin. Dnes jsou to pouhé tři hodiny a cesta je mnohdy díky servisu jednotlivých dopravců a moderním vozům spíše relaxem.

V pondělí se rozhodne, co s flekatým ledem na havířovském zimáku

Situaci s ledem na havířovském zimním stadionu budou řešit na společném setkání zástupci Správy sportovních a rekreačních zařízení a hokejového klubu HC AZ Havířov v pondělí.

Platit parkování kartou? Možná v budoucnu

Moderní způsoby placení například parkovného jsou ještě za branami Karvinska. To, co je dnes možné například v Opavě, tedy platba parkování formou sms, je na Karvinsku buď úplné sci-fi, nebo hudba poměrně daleké budoucnosti.  

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení