Státní orgány v úterý už konečně daly zelenou stavbě tři kilometry dlouhého silničního obchvatu Karviné, o kterém se mluví přes dvacet let.

Mapa trasy obchvatu Karviné.

„Se stavbou obchvatu Karviné počítáme. Centrální komise, ve které zasedají zástupci ministerstva dopravy, Státního fondu dopravní infrastruktury a státních investorů, záměr stavby schválila," potvrdil Deníku mluvčí ministerstva dopravy Martin Novák.

Navržená trasa vede jako prodloužená Nádražní ulice, mezi železniční tratí a jezerem v parku Boženy Němcové, pak přes řeku a za Darkovským mostem se napojí na stávající silnici vedoucí do Českého Těšína. Silnice má být dvoupruhová a jezdit se po ní má osmdesátikilo­metrovou rychlostí. Obchvat je o kilometr kratší než současná tranzitní trasa přes město.

Příprava obchvatu se zadrhla v roce 2009 kvůli chybějícím penězům. Dnes už má část stavby územní rozhodnutí. „Příprava projektu bude pokračovat výkupy pozemků, projednáním stavebního povolení, přípravou zadávací dokumentace pro výběr zhotovitele a podobně," řekl mluvčí Martin Novák.

„Konečně! Po dvaceti letech!" neskrývá radost karvinský primátor Tomáš Hanzel, který v této věci minulý týden osobně jednal s ministrem dopravy. „Pan ministr byl velmi vstřícný a také on považuje tuto stavbu za prioritní, mimo jiné s ohledem na přípravu budoucí průmyslové zóny Nad Barborou," řekl primátor.

Nenastanou-li žádné další komplikace, stavět by se podle informací z ministerstva dopravy mohlo v roce 2017 či 2018. Stát na přípravu a stavbu uvolní přes půl miliardy korun.

Na obchvat čeká i Havířov

Zatím v nedohledu je silniční obchvat Havířova. Přípravy sice pokračují, ale žádný konkrétní termín jako v případě Karviné zatím neexistuje. Mimo Havířov by auta ve směru od Ostravy měla jezdit po stávající Orlovské ulici a poté přes Prostřední Suchou k Životicím a do Těrlicka, kde se uvažuje o tunelu, který by dopravu vyvedl směrem k Třanovicím.