VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kolony aut a kamionů v Loukách bude regulovat semafor

Karviná - Denně tudy projedou stovky kamionů a tisíce osobních aut a dodávek. V některých chvílích je provoz tak silný, že přejít dvouproudovou silnici kvůli nekončící šňůře aut trvá člověku několik minut. 

14.12.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/Vít Černý

Řidiči tu sice zpravidla jezdí předepsaných padesát kilometrů v hodině, ale o to je pak větší problém dostat se pěšky na druhou stranu cesty do obchodu nebo na vlak.

Obyvatelům Louk už došla trpělivost a zástupci Iniciativy Občané Louk se obrátili na vedení města s tím, aby se tento problém začal řešit.

„Není možné přejít tak, abych se cítila bezpečně. Navíc nejsem nejmladší a než přejdu, chvíli to trvá," řekla sedmdesátiletá paní Olga, která v Loukách žije. A není jediná.

Podobně to cítí také Miloš Hlavenka, který zde denně jezdí na kole. „Tak to víte, tady projet cestu na kole je někdy o zdraví," řekl, ale připustil, že na kole po Karviné jezdí hodně, zvláště zde, v místě svého bydliště. „Auta tady dost ruší lidi a ničí ovzduší. A protože tu bydlím, nemůžu jen pro rohlíky jet autem. Mám to tady rád a nechci to pomáhat ničit," řekl Deníku.

Město tak v současné době zpracovává dvě varianty řešení: buď klasický semafor, nebo ten, který zastaví přijíždějící auto, když pojede větší než povolenou rychlostí.

„Do konce roku bychom měli vědět, kolik to bude stát, a samozřejmostí je souhlas vlastníka silnice Ředitelství silnic a dálnic, protože stát semafor na přechod nedá, nepovažuje to za nutné, je to tedy na nás," uvedla mluvčí karvinského magistrátu Šárka Swiderová.

Předtím však musí město ještě získat povolení k takzvané změně místní úpravy provozu na silnici I. třídy.

„Povolení se vydává ve správním řízení na základě projektu a žádosti města a po předchozím vyjádření dopravního inspektorátu a souhlasu vlastníka silnice," řekla mluvčí Moravskoslezského kraje Petra Špornová.

Lidé z Louk si však za svým přáním stojí. Jde jim především o to, aby se zde zpomalila doprava. Kamionů i osobních aut jedoucích směrem na Polsko je zde každodenně neuvěřitelné množství, a bojí se proto o své bezpečí.

Autor: Bibiána Balicka

14.12.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Zdravotní středisko na Dlouhé třídě v Havířově-Podlesí.

Havířov zdravotní střediska prodávat nebude

Tipy Deníku

Kam za zážitky nejen o víkendu? Inspirujte se na novém webu Tipy Deníku

Strážníci se distancují od letáků, které mluví o prevenci

Oznámení: Prevence kriminality, projekt Bezpečný byt. Letáky s tímto záhlavím a obsahem se začaly objevovat vyvěšené na vchodech karvinských bytových domů.  

Kvůli zabité čivavě si Skoupý za Havířov už nekopne

ANKETA/ Asi by to nebyla hezké atmosféra, kdyby diváci v průběhu zápasu na jednoho hráče pokřikovali, že je vrah, který zabil psa. I proto už Karel Skoupý za havířovské Indiány kopat nebude. 

Novozélanďan jede po válečných stopách svého otce

Český Těšín, Bohumín - Přiletěl až z druhé strany zeměkoule, aby se na kole vydal napříč celým Českem až do Bavorska po trase, kudy před dvaasedmdesáti lety šel jeho otec coby válečný zajatec takzvaný Pochod smrti.  

Záhada vyřešena: Konstrukce před nádražím je skutečně stojan na kola

Modrá kovová konstrukce přivázaná řetízkem k zábradlí před halou havířovského vlakového nádraží je stojan na jízdní kola a dali ho tam pracovníci Českých drah. Na žádost majitele stanice a města byl odstraněn.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení