VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Lidé žijí v obavách z autobusů na plyn

Pondělní požáry hned dvou autobusů poháněných stlačeným zemním plynem (CNG) nedají spát cestujícím v Českém Těšíně. Lidé se bojí o svou bezpečnost při cestování tímto typem autobusu.

15.1.2017
SDÍLEJ:

Následky požáru autobusu s pohonem na zemní plyn v Českém Těšíně. Foto: Hasiči MSK

Ty od loňského prosince jezdí mezi Českým Těšínem a Karvinou a také do Nošovic pod hlavičkou ČSAD Havířov, která má smlouvu s krajem. Autobusy začaly hořet v motorové části, jeden dokonce za jízdy. Řidiči vyvedli cestující z autobusu a zabránili tak možnému zranění.

Deník o tom psal v článku: U Těšína v mrazivém ránu vyhořely dva autobusy s pohonem na zemní plyn

O pondělním požáru se mluví mezi lidmi v celém městě a na bezpečnost cestování v autobusech na CNG přišla řeč i včera při setkání českotěšínských seniorů se zástupci městské policie, které organizovalo město. „Bylo to jedno z témat včerejší debaty. Někteří lidé vyslovili obavy, zda jsou takovéto autobusy bezpečné," prozradila mluvčí města Dorota Havlíková.

Dodala, že se v tomto případě jedná o zdraví a bezpečí obyvatel města, a proto se obrátila na krajský úřad. „Podle sdělení vyšetřují oba případy odborníci z Technického ústavu požární ochrany, dopravce a také zástupci výrobce. Výsledky analýzy, proč došlo prakticky najednou k požáru dvou navíc zcela nových autobusů, ještě nemají k dispozici," uvedla Havlíková.

Totéž řekl Deníku i mluvčí moravskoslezských hasičů Petr Kůdela. „Vše je stále v šetření, na kterém se podílejí jednak lidé z Technického ústavu požární ochrany, jednak zástupci výrobce autobusů i motorů," řekl Kůdela.

Předběžná škoda na nových autobusech je asi šest milionů korun.

Byla to náhoda, nebo je v motorech zmíněných autobusů skutečně životy ohrožující závada? Na tyto otázky hledá veřejnost odpovědi poté, co ve zprávě hasičů o požárech vozů padla zmínka o tom, že se řidiči obou vozů pokusili oheň uhasit přenosným hasicím přístrojem. Přitom autobusy s plynovými motory mají mít údajně automatický hasicí systém.

To koneckonců potvrdil i ředitel osobní dopravy ČSAD Havířov Jakub Vyvial. „Ano, obecně všechny naše vozy provozované na Těšínsku jsou vybaveny motorovým hasicím systémem. Příčina požáru je stále v šetření, zejména pak výrobcem vozů. Ještě v den požárů proběhla kontrola všech vozidel přímo výrobcem vozidel a následně také výrobcem motorů. Následně byly provedeny také drobné technické úpravy na všech vozech," sdělil Deníku Vyvial. Na linky mezi Karvinou a Nošovicemi dopravce nasadil náhradní vozy a přeprava cestujících pokračuje beze změn.

Autor: Tomáš Januszek

15.1.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Velkému zájmu se těšil ve středu za horkého slunečného počasí v Havířově bronzový závod Olympijského běhu.
80

OBRAZEM: Olympijský běh lidi zaujal

Lukáš Budínský nepovažuje ligový los za špatný.

Lukáš Budínský: Není to špatný los

OBRAZEM: Bohumínské ulice patřily knihám

Od Guttenberga ke čtečkám aneb s knihou do ulic. Tak zněl název středeční akce, kterou na bohumínském náměstí T. G. Masaryka i v místních školách a školkách uspořádala bohumínská knihovna K3.

Jan Laštůvka přestoupil do Slavie

Fotbalový brankář Karviné Jan Laštůvka už patří Slavii. Dnes s mistrem ligy podepsal smlouvu na dva roky. „Jsem rád, že se to povedlo. Jak směrem ke mně, tak ke Karviné, která se teď může s předstihem zařídit," řekl Deníku Jan Laštůvka.

Staré náměstí ovládne jarmark a Orlovské léto

Již osmý Orlovský jarmark a 27. Orlovské léto se konají v sobotu 24. června na náměstí ve staré Orlové.

Z Ostravy do Prahy vlakem? Z šesti hodin jsou dnes tři

Rychlost a komfort cestování z Prahy do Ostravy a opačně po železnici se v minulosti výrazně zvyšovaly. Vzpomínáte ještě na časy, kdy cesta z Ostravy do Prahy trvala i šest hodin?

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies