VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Lidé žijí v obavách z autobusů na plyn

Pondělní požáry hned dvou autobusů poháněných stlačeným zemním plynem (CNG) nedají spát cestujícím v Českém Těšíně. Lidé se bojí o svou bezpečnost při cestování tímto typem autobusu.

15.1.2017
SDÍLEJ:

Následky požáru autobusu s pohonem na zemní plyn v Českém Těšíně. Foto: Hasiči MSK

Ty od loňského prosince jezdí mezi Českým Těšínem a Karvinou a také do Nošovic pod hlavičkou ČSAD Havířov, která má smlouvu s krajem. Autobusy začaly hořet v motorové části, jeden dokonce za jízdy. Řidiči vyvedli cestující z autobusu a zabránili tak možnému zranění.

Deník o tom psal v článku: U Těšína v mrazivém ránu vyhořely dva autobusy s pohonem na zemní plyn

O pondělním požáru se mluví mezi lidmi v celém městě a na bezpečnost cestování v autobusech na CNG přišla řeč i včera při setkání českotěšínských seniorů se zástupci městské policie, které organizovalo město. „Bylo to jedno z témat včerejší debaty. Někteří lidé vyslovili obavy, zda jsou takovéto autobusy bezpečné," prozradila mluvčí města Dorota Havlíková.

Dodala, že se v tomto případě jedná o zdraví a bezpečí obyvatel města, a proto se obrátila na krajský úřad. „Podle sdělení vyšetřují oba případy odborníci z Technického ústavu požární ochrany, dopravce a také zástupci výrobce. Výsledky analýzy, proč došlo prakticky najednou k požáru dvou navíc zcela nových autobusů, ještě nemají k dispozici," uvedla Havlíková.

Totéž řekl Deníku i mluvčí moravskoslezských hasičů Petr Kůdela. „Vše je stále v šetření, na kterém se podílejí jednak lidé z Technického ústavu požární ochrany, jednak zástupci výrobce autobusů i motorů," řekl Kůdela.

Předběžná škoda na nových autobusech je asi šest milionů korun.

Byla to náhoda, nebo je v motorech zmíněných autobusů skutečně životy ohrožující závada? Na tyto otázky hledá veřejnost odpovědi poté, co ve zprávě hasičů o požárech vozů padla zmínka o tom, že se řidiči obou vozů pokusili oheň uhasit přenosným hasicím přístrojem. Přitom autobusy s plynovými motory mají mít údajně automatický hasicí systém.

To koneckonců potvrdil i ředitel osobní dopravy ČSAD Havířov Jakub Vyvial. „Ano, obecně všechny naše vozy provozované na Těšínsku jsou vybaveny motorovým hasicím systémem. Příčina požáru je stále v šetření, zejména pak výrobcem vozů. Ještě v den požárů proběhla kontrola všech vozidel přímo výrobcem vozidel a následně také výrobcem motorů. Následně byly provedeny také drobné technické úpravy na všech vozech," sdělil Deníku Vyvial. Na linky mezi Karvinou a Nošovicemi dopravce nasadil náhradní vozy a přeprava cestujících pokračuje beze změn.

Autor: Tomáš Januszek

15.1.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ani deštivé počasí nedoradilo v sobotu stovky příznivců vlaků a všeho okolo od návštěvy Dne železnice v zákulisí bohumínského vlakového nádraží.
13

Fanoušky vláčků a železnic nerozházel ani déšť

Jaroslav Kotlorz, fotbalový pamětník.

Brankářská fotbalová legenda Jaroslav Kotlorz slaví

Děti si mohly vyzkoušet, jak vypadala doprava v minulosti

VIDEO/ Program pořádaný na náměstí Republiky završil v pátek Evropský týden mobility v Havířově.

OBRAZEM: Boxeři trénují v nové tělocvičně

Nové prostory začali ke svým tréninkům využívat havířovští boxeři. Tělocvičnu vybudovali pod tribunou fotbalového stadionu v Prostřední Suché.

Uzavírka v centru Českého Těšína v noci skončí

Dnes o půlnoci skončí uzavírka křižovatek ulic Viaduktová, Ostravská, Frýdecká a Jablunkovská v centru Českého Těšína.

AKTUALIZOVÁNO

Situace na vodních tocích se uklidňuje, hladiny začínají klesat

„V řekách Povodí Odry sice teče vody více, ale srážky nejsou až tak intenzivní a upravená předpověď meteorologů také nesignalizuje, že by se situace měla zhoršovat. Spíše očekáváme uklidnění.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení