VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Na všech železničních přejezdech v Bohumíně přibyly „stopky"

Požár ústředního železničního stavědla v Bohumíně vyřadil před dvěma týdny z provozu zabezpečovací zařízení na přejezdech. Nejprve chtěli železničáři uzavřít na několik měsíců všechny úrovňové přejezdy v Bohumíně. S tím ale město nesouhlasilo.

25.2.2016
SDÍLEJ:

Nefungující signalizační zařízení na přejezdech si vyžaduje zvýšenou pozornost pracovníků Českých drah.Foto: DENÍK / Tomáš Januszek

„Toto opatření by velmi výrazně zasáhlo do dopravy ve městě a zkomplikovalo by to lidem cestování. Například od Ostravy by bylo možné dostat se jen po dálnici nebo přes sousední Rychvald. Daní za to je ale houkání vlaků ve dne v noci, protože strojvůdci tak varují řidiče i chodce před každým přejezdem na projíždějící vlak. I když to není nic příjemného, věříme, že to všichni vydržíme. I kdyby to mělo zachránit jen jeden lidský život," uvedl Petr Sobek z odboru dopravy bohumínské radnice.

Železničáři usilovně pracují na náhradním technickém řešení. Ústřední stavědlo ovládalo celý provoz železničního uzlu od Dětmarovic po Ostravu, včetně 154 výhybek, kamer, zabezpečovacích zařízení, řízení provozu a návěstidel. Řídilo také sedm přejezdů na okolních tratích. Než bude signalizace opět fungovat, může trvat i dva měsíce.

Na všech frekventovaných přejezdech, které křižují automobily, proto nově přibyla značka STOP, a to v ulicích Drátovenská, Ostravská a 9. května včetně vodorovného značení na komunikaci. Stopka je nově také v Dolní Lutyni u přejezdu ve Věřňovicích. Na STOPku upozorňuje i omezení rychlosti na 30 km/hod včetně reflexního textu, že světla a závory nefungují. Značky zmizí, až bude železniční varovná signalizace opět v provozu.

Řidiči by měli být na přejezdech bez fungující signalizace maximálně opatrní a nehazardovat. „Bohužel je spousta řidičů, kteří při průjezdu přes přejezdy ani nepřibrzdí. Byli jsme proto striktní a povolili jsme instalaci dalšího vodorovného i svislého dopravního značení STOP. Prosíme řidiče o dodržování. Jde o lidské životy. Za nedodržení budou padat pokuty," dodal Petr Sobek s tím, že vlaky před přejezdy jedou rychlostí 10 km/hod a opakovaně houkají.

Lucie Kolková

Autor: Redakce

25.2.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Zdravotní středisko na Dlouhé třídě v Havířově-Podlesí.

Havířov zdravotní střediska prodávat nebude

Tipy Deníku

Kam za zážitky nejen o víkendu? Inspirujte se na novém webu Tipy Deníku

Strážníci se distancují od letáků, které mluví o prevenci

Oznámení: Prevence kriminality, projekt Bezpečný byt. Letáky s tímto záhlavím a obsahem se začaly objevovat vyvěšené na vchodech karvinských bytových domů.  

Kvůli zabité čivavě si Skoupý za Havířov už nekopne

ANKETA/ Asi by to nebyla hezké atmosféra, kdyby diváci v průběhu zápasu na jednoho hráče pokřikovali, že je vrah, který zabil psa. I proto už Karel Skoupý za havířovské Indiány kopat nebude. 

Novozélanďan jede po válečných stopách svého otce

Český Těšín, Bohumín - Přiletěl až z druhé strany zeměkoule, aby se na kole vydal napříč celým Českem až do Bavorska po trase, kudy před dvaasedmdesáti lety šel jeho otec coby válečný zajatec takzvaný Pochod smrti.  

Záhada vyřešena: Konstrukce před nádražím je skutečně stojan na kola

Modrá kovová konstrukce přivázaná řetízkem k zábradlí před halou havířovského vlakového nádraží je stojan na jízdní kola a dali ho tam pracovníci Českých drah. Na žádost majitele stanice a města byl odstraněn.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení