VYBRAT REGION
Zavřít mapu

ON-LINE: Bárta přijel do kraje, aby zlikvidoval miny

Moravskoslezský kraj/AKTUALIZOVÁNO, FOTOGALERIE, DISKUSE/ - Podle ministra dopravy Víta Bárty skončily časy velkorysých staveb silnic. Skřečoňský most u Bohumína a prodlouženou Místeckou v Ostravě ale slíbil dokončit aspoň v úspornější variantě.

27.8.2010 24
SDÍLEJ:

Ministr dopravy Vít Bárta v pátek dopoledne podruhé v krátké době zavítal do regionu, aby jednal o uvažovaném zastavení důležitých dopravních staveb.Foto: DENÍK/Pavel Sonnek

„Tohle má pro mě velkou váhu. A to nejen kvůli hmotnosti, ale hlavně kvůli tomu, kolik lidí vyjádřilo svým podpisem nesouhlas s mým původním rozhodnutím.“

Těmito slovy zahájil v pátek v devět hodin ráno ministr dopravy Vít Bárta svou návštěvu v Moravskoslezském kraji. Jeho konstatování o váze mířilo k několika svazkům petice, které mu před bohumínskou radnicí předala její iniciátorka Marie Valuštíková ze Skřečoně. Sešlo se na ní během pár dní přes deset tisíc podpisů.

Po hodinovém jednání s představiteli kraje a měst pak Bárta na tiskové konferenci oznámil, že občanům Bohumína dluží omluvu. Údajně netušil, jak důležitá je dostavba skřečoňského mostu pro život zdejších obyvatel. Nedostatek informací o významu této stavby byla podle něj mina, kterou na něj nastražilo Ředitelství silnic a dálnic.

„Most by měl být dokončen v původně stanoveném termínu, tedy v polovině příštího roku. Postaví se ale v úspornější variantě, bez některých navazujících cest,“ uvedl ministr Bárta s tím, že výrazně šetřit chce i na chodu samotného ministerstva, aby mohl dát více peněz „do betonu a asfaltu“.

Po prohlídce staveniště skřečoňského mostu, kde opět čekaly desítky lidí, se Bárta s doprovodem přesunul na staveniště prodloužené Místecké v Ostravě. Tu označil za nastraženou minu číslo dvě, kterou bude muset také odstranit. I tato stavba ale bude pokračovat v co nejlevnější variantě.

„Připravte minimalistické varianty prodloužené Místecké, a přivezte mi je k posouzení. Tato stavba je takzvaně druhá pod čarou a já chci hledat nejlevnější řešení, abychom lidem odstranili špunt a zprovoznili ji aspoň v uzavřeném úseku Cihelní ulice v napojení na ulici Místeckou,“ konstatoval Bárta.

Jeho další kroky v regionu vedly na jednání na krajském úřadě. Před jednou hodinou odpolední pak dorazil na radnici ve Frýdku-Místku. Téma? Obchvat města, na který tamní občané čekají jako na smilování, a který se rovněž ocitl na černé listině zastavených projektů.

„Shodli jsme se, že se budou hledat úsporná opatření, která by obchvat Frýdku-Místku zlevnila, a mohly se pak na něj najít peníze. V řádech týdnů bude rozhodnuto,“ uvedl následně k této problematice Bárta a spolu se zbytkem delegace opustil Moravskoslezský kraj.

Nedořešený tak zůstal ještě problém tahu I/11 mezi Opavou a Ostravou. Staveniště u Hrabyně Bárta nenavštívil a jen konstatoval, že i touto otázkou se chce výhledově zabývat, ale že nemůže být najednou na všech místech. Na podporu této komunikace už rovněž vznikla petice, kterou podepisují tisíce lidí.

>> Bárta v kraji minutu za minutou

8.55 – Vytrvalý déšť jako na objednávku ustal a před bohumínskou radnicí se sešly desítky lidí očekávajících příjezd ministra dopravy Víta Bárty.

9.00 – Přijíždí kolona aut. Bárta přebírá před radnicí několik svazků s podepsanými petičními archy proti zastavení výstavby skřečoňského mostu.

9.05 – Regionální politici začínají s ministrem za zavřenými dveřmi jednat o tom, jak to bude dál s výstavbou důležitých cest v kraji.

10.05 – „Tak hojnou účast novinářů snad Bohumín ještě nezažil,“ zahajuje tiskovou konferenci mluvčí bohumínské radnice Lucie Balcarová.

10.10 – „Jsem rád, že zdejší zástupci přistupují k možnostem ministerstva střízlivě a akceptovali to, že stavby budou muset být realizovány v minimalistických variantách,“ uvedl Bárta.

10.15 – „Kdybychom měli dostavět všechny cesty, které se v minulosti naslibovaly, tak bychom je se současnými finančními prostředky zrealizovali asi za sto let,“ zhodnotil Bárta ekonomické možnosti ministerstva.

10.20 – Podle Víta Bárty se úspory týkají i samotného chodu ministerstva, kde by se dala najít miliarda a půl. „Tyto peníze chceme dát do betonu a asfaltu,“ slíbil.

10.30 – Ministr se podepsal do pamětní knihy města Bohumína a odjel na obhlídku staveniště skřečoňského mostu.

10.40 – „To su rád, že ste to přehodnotil a most dostavíte,“ děkoval Bártovi jeden z místních občanů.

10.50 – Novináři pokládají Bártovi otázku, proč při své návštěvě Moravskoslezského kraje vynechal cestu na Opavsko na tamní zastavenou výstavbu tahu I/11. „I touto cestou se budu zabývat, nemůžu ale stíhat všechno najednou,“ odpověděl ministr.

10.55 – Kolona aut se přesouvá do Ostravy.

11.15 – Prohlídka staveniště prodloužené Místecké. Bárta sděluje místním politikům, že ministerstvo nemá peníze na to, aby komunikaci dokončilo v plném rozsahu. Chce, aby se připravily minimalistické varianty, které následně posoudí.

11.20 – „Budeme hledat nejlevnější řešení, abychom odstranili špunt a zprovoznili prodlouženou Místeckou aspoň v úseku Cihelní ulice,“ konstatoval Bárta.

11.30 – Ministr i s doprovodem se přesouvá na jednání na krajský úřad.

12.55 – Delegace dorazila před radnici ve Frýdku-Místku, kde má přijít na řadu téma obchvatu města.

13.30 – „Shodli jsme se, že se budou hledat úsporná opatření, která by obchvat Frýdku-Místku zlevnila, a mohly se pak na něj najít peníze. V řádech týdnů bude rozhodnuto,“ uvedl Vít Bárta.

13.45 – Delegace v čele s ministrem dopravy odjíždí zpět do Prahy.

Autor: Martin Pleva

27.8.2010 VSTUP DO DISKUSE 24
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Na dveřích karvinských domů se objevují tyto letáky.

Strážníci se distancují od letáků, které mluví o prevenci

Čivava na místě, kam dopadla po vyhození z okna.
1 3

Kvůli zabité čivavě si Skoupý za Havířov už nekopne

Novozélanďan jede po válečných stopách svého otce

Český Těšín, Bohumín - Přiletěl až z druhé strany zeměkoule, aby se na kole vydal napříč celým Českem až do Bavorska po trase, kudy před dvaasedmdesáti lety šel jeho otec coby válečný zajatec takzvaný Pochod smrti.  

Záhada vyřešena: Konstrukce před nádražím je skutečně stojan na kola

Modrá kovová konstrukce přivázaná řetízkem k zábradlí před halou havířovského vlakového nádraží je stojan na jízdní kola a dali ho tam pracovníci Českých drah. Na žádost majitele stanice a města byl odstraněn.

Užili si dovolenou i festivaly. Teď už krajští lídři vyhlížejí volby

/ANKETA, KANDIDÁTKY PRO VOLBY 2017/ Volby do Poslanecké sněmovny se uskuteční 20. a 21. října, do včerejška ale musely strany podat své kandidátky. Kdo jsou lídři v Moravskoslezském kraji a jak v létě nabírali síly do předvolebních soubojů?  

Havířovští senioři se hlásili na dotovanou rekreaci

Havířov Na tři turnusy vyšle letos na podzim havířovská radnice seniory do Jeseníků.  

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení