Jak Deníku potvrdil Marek Illiaš, mluvčí Správy železniční a dopravní cesty, stavba zahrnuje železniční stanice Louky nad Olší, Karviná, Dětmarovice a zastávku Chotěbuz. „Ve stavbě jsou zahrnuty i odbočky Chotěbuz a Koukolná,“ dodal.
Modernizovaný úsek je dlouhý 21 kilometrů, ovšem kvůli poddolování se mezi stanicemi Karviná a Louky nad Olší bude měnit pouze kabeláž, trakční vedení a zabezpečovací zařízení.

Od jara opravy pocítí také cestující, kdy jsou plánována výluková opatření. Jaká a jak dlouhá, se redakci zatím zjistit nepodařilo. „Konkrétně se jedná o rekonstrukci ostrovních nástupišť mezi kolejemi č. 1 a č. 3 a kolejemi č. 2 a č. 4 včetně zastřešení obou ostrovních nástupišť. Výška nástupišť bude 550 mm nad temenem kolejnic, budou rekonstruovány hlavní koleje č. 1 a č. 2 a předjízdné koleje č. 3 a č. 4. včetně nového systému odvodnění,“ dodal Marek Illiaš.

Oprava čeká také samotné karvinské hlavní nádraží. „V rámci stavby bude v nejnutnějším rozsahu zrekonstruováno i první nástupiště u výpravní budovy. Přístup na nástupiště bude zajištěn novým podchodem v místě stávajícího podchodu, který bude opatřen výtahy pro bezbariérový přístup na všechny nástupiště. Současně bude pro cestující zřízen nový informační systém," dodal mluvčí SŽDC Marek Illiaš.

Ilustrační foto.
Bohumín bude hlídat více kamer