„Stávající nádraží je jednoduše zastaralé a předimenzované. Projekt na jeho rekonstrukci jsme měli připravený dlouho, vyčkávali jsme pouze na vhodný dotační program, který by naše záměry podpořil,“ vysvětlil ředitel divize osobní dopravy 3ČSAD Jakub Vyvial.

PROJEKT MYSLÍ NA CYKLISTY A ŘIDIČE

„Vedle moderní výpravní budovy a čekárny nabídne terminál cestujícím třeba také přístřešek pro kola s uzamykatelnými držáky či parkoviště postavené na systému „Zaparkuj a jeď“, kde řidiči zaparkují auta a za dalším cílem budou pokračovat právě hromadnou dopravou,“ doplnil ředitel.

Podle dostupných informací by měly být nově na nádraží také všechny nástupní zastávky soustředěny na 1. nástupiště, čímž se zvýší bezpečnost cestujících a dostupnost pro osoby se zdravotním postižením.

„S prvními pracemi jsme začali už v polovině června, kdy byla s pomocí těžké techniky zahájena demolice chodníků a starých nástupišť. Momentálně realizujeme základové konstrukce pod novou výpravní budovou. Ta bude přízemní s trojúhelníkovým půdorysem a bude situována v těsné blízkosti té stávající,“ uvedl jeden z pracovníků firmy, která má stavbu orlovského terminálu na starosti.

Ilustrační foto.
Léčba čtvrti, kde prý už kradou i malé děti

Jak doplnil ředitel divize osobní dopravy 3ČSAD, stavební práce by na chod nádraží neměly mít vliv.

„Všechny práce jsou plánovány tak, aby byl zajištěn co možná nejplynulejší provoz. Demolice staré budovy proběhne až po povolení předčasného užívání nově postavené, zhruba během letošního listopadu,“ dodal Vyvial.

Celkové dokončení terminálu je naplánováno na červenec 2018.

Pavla Krůčková