Pacienti mohou využívat pohotovost během pracovního týdne od 17 do 22 hodin, ve víkendových a svátečních dnech od 7 do 22 hodin. Recepty si mohou vyzvedávat i v nemocniční výdejně léků. Zubní pohotovost je otevřena v mimopracovní dny, a to od 8 do 15 hodin.

„Službu by měli lidé využívat opravdu jen v nutných případech. Návštěva pohotovosti bývá mnohdy pacienty zaměňována za běžnou návštěvu praktického doktora,“ řekla prozatímní ředitelka Petra Eliášová.

Po celou dobu přípravy přechodu pohotovosti pod nemocnici se vedení nepotýkalo s většími problémy. Na ty narazilo až nyní. „Máme problém s obsazením doktorů do služeb praktického lékaře pro dospělé. Ze zákona sice mají lékaři povinnost podílet se na zabezpečení lékařské služby první pomoci, ale smlouva musí být uzavřena na základě dohody dvou smluvních stran,“ dodala Eliášová.

Splnit některé požadavky doktorů je takřka nemožné. „Opravdu si nemůžeme dovolit vyplácet tak vysoké mzdové ohodnocení, jaké požadují. Ze zdravotního pojištění je LSPP hrazena zhruba z jedné třetiny, zbývající náklady bude muset uhradit přímo nemocnice, potažmo kraj. Problém je také v tom, že někteří mají požadavky, které se týkají pracovní doby nebo výjezdu k pacientům,“ vysvětluje ředitelka. Vedení nemocnice bude s praktickými lékaři dále o podmínkách smluv jednat, tak aby péče o registrované pacienty těchto doktorů byla v jejich mimoordinačních hodinách zabezpečena. „Jsme touto situací nemile zaskočení a není možné ji trvale řešit prostřednictvím lékařů zaměstnaných v nemocnici,“ doplnila Eliášová.

Tato situace nenastala při podepisování smluv s většinou lékařů sloužících zubní a dětskou pohotovost.