VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Svízelnou situaci kolem nádraží řeší krizový štáb

Havířov - Situace kolem plánované demolice současné budovy havířovského vlakového nádraží se komplikuje. S novými lidmi na nejvyšších postech přicházejí nové pohledy na případné bourání staré budovy, které komplikuje nedostatek peněz.

24.9.2013 29
SDÍLEJ:

Vlakové nádraží v Havířově. Foto: Libor Běčák

Pravděpodobně i ministerstvo dopravy považuje situaci kolem rekonstrukce vlakového nádraží a stavby terminálu za kritickou. Přípravy totiž běží a veškerým oddalováním zahájení stavby je ohroženo čerpání dotace a současně i zmaření investice, kterou už do projektu společně investovali havířovská radnice a České dráhy.

Ministerstvo proto nezřídilo obyčejnou komisi, ale hned krizový štáb. Ten vznikl na popud dosluhujícího ministra dopravy Zdeňka Žáka. Členové se poprvé sešli minulou středu přímo v Havířově.

Jak prezentovalo tiskové oddělení ministerstva dopravy, krizový štáb má za úkol zhodnotit všechny možné varianty přestavby a dostavby havířovského dopravního terminálu u nádražní budovy. „Komise se bude zabývat úpravami projektu tak, aby byl zachován požadavek zachování stávající nádražní budovy a zároveň mohla začít dostavba dopravního terminálu," oznámil ministr dopravy Žák.

Názor na budoucnost nádražní haly změnilo i vedení Českých drah pod vedením nového generálního ředitele Dalibora Zeleného.

„Dráhy zjistily, že v současné době nemají dost peněz na zbourání budovy. Žádali o evropskou dotaci ve výši 70 procent, přičemž jim bylo schváleno pouze 40 procent. A to je ten pravděpodobný důvod, proč se vedení drah rozhodlo pro zachování nádražní budovy," doplnil ministr Žák.

České dráhy teď budou hledat alternativní způsob, jak napojit nádraží na zamýšlený dopravní terminál. Veškeré kroky budou konzultovány s havířovskou radnicí a Regionálním operačním programem Moravskoslezsko, který zajistil dotaci.

„Projekt je od samého počátku, tedy 2,5 roku, připravován jako společný s Českými dráhami s tím, že město realizuje přednádražní prostor a dopravce rekonstrukci vlakového nádraží. Pro nás zatím nevyjasněnou otázkou zůstává, zda budeme moci stavět terminál v sousedství nádraží podle projektu. Celá příprava už stála značné finanční prostředky a hrozí, že by tato investice mohla být zmařena," vyjádřil své obavy náměstek havířovského primátora Petr Smrček.

Autor: Libor Běčák

Místo události:
24.9.2013 VSTUP DO DISKUSE 29
SDÍLEJ:
Karvinští fotbalisté (v bílém) prohráli ve Zlíně.
21

Fotbalisté ševcům gól nedali

Výstava králíků a drobného zvířectva v Karviné.
10

Králík, který umí luštit i slepice snášející zelená vajíčka

Tvrdé boje, krásné bubenice, sympatičtí lidé. Dračí lodě na start!

/FOTOGALERIE/ Vypětí a výkony na plno, ihned po dojetí ovšem smích, vtip a dobrá nálada. Ve Starém Bohumíně probíhají od sobotního rána závody dračích lodí a je to především skvělá zábava, barvitá podívaná a příjemná atmosféra, která tady přilákala desítky příznivců vodáctví i jejich početné fanoušky.

Podjezd pod železniční tratí bude uzavřen. Na Šumbark po objížďce

Řidiče v Havířově čekají náročné dny. Kvůli rekonstrukci podjezdu pod železniční tratí v Havířově-Šumbarku bude od pondělí 21. do čtvrtka 31. srpna uzavřen podjezd pod železnicí v úseku od ulice Železničářů po Opletalovu.

Sinice zatím plavce na přehradách neohrožují

Přes pomalu končící léto mají obě přehradní nádrže poblíž Havířova velmi kvalitní vodu vhodnou pro koupání.

Kvůli filmařům bude uzavřena část města

Část Hlavní třídy, Třeneckého ulici a parkoviště u magistrátu obsadí o víkendu v Havířově filmaři. Produkce České televize požádala město o součinnost při tvorbě filmu Dukla 61. Natáčení se neobejde bez dopravního omezení.  

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení