Pravděpodobně i ministerstvo dopravy považuje situaci kolem rekonstrukce vlakového nádraží a stavby terminálu za kritickou. Přípravy totiž běží a veškerým oddalováním zahájení stavby je ohroženo čerpání dotace a současně i zmaření investice, kterou už do projektu společně investovali havířovská radnice a České dráhy.

Ministerstvo proto nezřídilo obyčejnou komisi, ale hned krizový štáb. Ten vznikl na popud dosluhujícího ministra dopravy Zdeňka Žáka. Členové se poprvé sešli minulou středu přímo v Havířově.

Jak prezentovalo tiskové oddělení ministerstva dopravy, krizový štáb má za úkol zhodnotit všechny možné varianty přestavby a dostavby havířovského dopravního terminálu u nádražní budovy. „Komise se bude zabývat úpravami projektu tak, aby byl zachován požadavek zachování stávající nádražní budovy a zároveň mohla začít dostavba dopravního terminálu," oznámil ministr dopravy Žák.

Názor na budoucnost nádražní haly změnilo i vedení Českých drah pod vedením nového generálního ředitele Dalibora Zeleného.

„Dráhy zjistily, že v současné době nemají dost peněz na zbourání budovy. Žádali o evropskou dotaci ve výši 70 procent, přičemž jim bylo schváleno pouze 40 procent. A to je ten pravděpodobný důvod, proč se vedení drah rozhodlo pro zachování nádražní budovy," doplnil ministr Žák.

České dráhy teď budou hledat alternativní způsob, jak napojit nádraží na zamýšlený dopravní terminál. Veškeré kroky budou konzultovány s havířovskou radnicí a Regionálním operačním programem Moravskoslezsko, který zajistil dotaci.

„Projekt je od samého počátku, tedy 2,5 roku, připravován jako společný s Českými dráhami s tím, že město realizuje přednádražní prostor a dopravce rekonstrukci vlakového nádraží. Pro nás zatím nevyjasněnou otázkou zůstává, zda budeme moci stavět terminál v sousedství nádraží podle projektu. Celá příprava už stála značné finanční prostředky a hrozí, že by tato investice mohla být zmařena," vyjádřil své obavy náměstek havířovského primátora Petr Smrček.