Město se tak v brzké době dočká například reinkarnace slavné kavárny Avion, která stávala uprostřed Olše pod Piastovskou věží a v plánu pravicového vedení radnice je i znovuzavedení tramvajové dopravy mezi oběmi částmi města. „Přípravy finišují. Uvažujeme ale o verzi bez kolejí. Konkrétně o voze na gumových kolech, který by se měl jinak co nejvíce podobat původní tramvaji. Kladení kolejí by bylo příliš drahé, technicky náročné a riskantní. Pokud budeme mít vůz na kolech, můžeme pak jeho trasu přizpůsobit vývoji města a zapojit jej do různých akcí a událostí a více jej využít i pro nejrůznější komerční akce,“ vysvětlil českotěšínský radní Tadeáš Cichý (ODS).

Znovuzrozenou těšínskou tramvaj by měl podle plánů provozovat Bus slezsko a město bude pokrývat část nákladů na dopravu, jako je tomu u jiných spojů MHD. „V této chvíli dohledáváme původní technické podklady, abychom se co nejvíce přiblížili originálu. Jednáme také s polskou stranou o schválení trasy, která by více méně kopírovala tu původní. Spojovala by českotěšínské nádraží přes most v ulici Střelniční s náměstím v Cieszyně. Dále by vedla pravděpodobně kolem Teatru Adama Mickiewicza přes druhý most zpět k našemu nádraží,“ dodal Cichý s tím, že v letních měsících by radnice ráda zavedla mimořádné spoje do Chotěbuze, které by turisty dopravily k tamním zajímavostem jako je archeopark nebo hláska.

Kresba nebo fotografie tramvaje by se měla objevit i na propagačních materiálech města nebo suvenýrech a o jejich existenci by měl Těšín dát vědět světu prostřednictvím zdejšího divadla, které se svým představením Těšínské niebo propaguje nejen historický Těšín, ale v představení se mihne i ona zmiňovaná tramvaj.