Dřívější vlastník, kterým byly České dráhy, zvažoval tři varianty řešení rekonstrukce železniční stanice. První počítala se zachováním původní podoby. Druhá řešila využití haly a třetí s halou nepočítala vůbec.

„Hovoří se například o variantě, kdy by hala zvenčí zůstala v současné podobě a uvnitř by se postavila další. Hala by tak zůstala jako dominanta, ale uvnitř by získala zcela jiné dispozice. V meziprostoru mezi prosklenou stěnou a novou vnitřní budovou se nabízí možnost vybudovat atrium. Vše ovšem záleží na vlastníkovi, kterým jsou České dráhy,“ řekl v lednu 2011 tehdejší náměstek primátora Eduard Heczko.

Deník o tom informoval v článku:

V prostoru před havířovským vlakovým nádražím má vzniknout nový dopravní terminál.
Bude se Havířovanům stýskat po nádražní hale?

ČD se nakonec rozhodly pro třetí variantu s demolicí haly, proti čemuž se zvedl odpor.

Novým vlastníkem stanice se nedávno stala Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), která pokračuje v přípravách rekonstrukce nádraží. A podle nových návrhů by se měla hala stát společenským, kulturním a sportovním centrem.

„V minulých dnech proběhlo další jednání mezi SŽDC a vedením Havířova. Město předložilo zpracovanou studii, jak by chtělo v budoucnu opravenou budovu vlakového nádraží využívat. Návrh se na SŽDC líbil a s městem o něm bude dále jednat,“ informovala mluvčí havířovského magistrátu Jana Dybová.

Návrh prostoru před havířovskou železniční stanicí. Varianta 1.
Nádraží v Havířově se dočká opravy, bourání se nevyhne

„Materiál je velmi dobře zpracován a líbí se mi, jaké nabízí možnosti využití této haly, ať už pro sportovní, kulturní či volnočasové aktivity. Jednání o havířovském nádraží probíhají více než deset let a jsem rád, že návrh města Havířova pro využití budovy nádraží nabízí možnost uplatnění části projektu, který již máme pět let zpracovaný,“ uvedl Gabriel Jursa, ředitel Správy osobních nádraží Olomouc.

Návrh prostoru před havířovskou železniční stanicí. Varianta 1.
Nádražní budovu čeká výběr budoucí podoby

Hala už nebude sloužit k odbavování cestujících. Pokladny a čekárna budou ve vedlejší budově.

„Prostor vstupní haly by mohl fungovat jako samostatný provozní úsek nabízející různé možnosti využití, od instalace demontovatelné hrací plochy pro sporty jako volejbal, streetball, badminton či jiné sportovní aktivity. Východní interiérová zeď by mohla fungovat jako lezecká stěna. Reprezentativní charakter nádražní haly je navíc vhodný pro pořádání společenských událostí, jako jsou přednášky, divadelní představení, koncerty či galavečery, ale také výstavy či veletrhy,“ přiblížil hlavní pojetí předkládané studie náměstek havířovské primátorky Josef Bělica s tím, že se počítá také se služebnou městské policie.

Vlakové nádraží vytváří podle architektů vzácný harmonický celek, který je nutné chránit pro budoucí generace.
Architekti chtějí chránit i panelák vedle nádraží