Úkolem interiérového designového studia Pavla Andrle Design bylo proměnit bytovou jednotku o výměře 70 metrů čtverečních v Šumperku.

„Požadavkem byl vzdušný interiér bez zbytečných věcí, s vestavěnými úložnými prostory, s převahou dřeva, bílé a zlatých akcentů,“ uvedla interiérová designérka Pavla Andrle.

Jak Pavla Andrle popsala, nyní jednoduchý svěží a čistý interiér zdobí zejména dva prvky. Jedním z nich jsou originální obrazy. Tím druhým jsou skleněné posuvné dveře, které oddělují kuchyňskou a obývací část a také chodbu od hlavního prostoru. Umožnila to i nová dispozice bytu, která vznikla posunutím příček.

Barvy podle obrazů

Majitelka byla už před rekonstrukcí vlastníkem nádherných obrazů od Aleny Antonové a Heleny Hurtové. I právě jim byl z pohledu výběru barev přizpůsoben interiér.

„Základním materiálem celého interiéru je dub, který se promítá do podlahy procházející celým bytem,“ popsala Pavla Anderle. Ta celou povedenou rekonstrukci přihlásila i do prestižní soutěže Interiér roku, která právě probíhá.

Vestavěné úložné prostory v chodbě jsou v bílém laminu se sametovou úpravou proti omaku tak, aby ladně splynuly s bílými zdmi.

close Nika v kuchyni, do které je zapuštěna vitrína a volně stojící lednička. info Zdroj: se svolením Martina Wawrzyczeka zoom_in Nika v kuchyni, do které je zapuštěna vitrína a volně stojící lednička.

Bílé a zlaté akcenty

Eleganci celého prostoru napomáhají bílé a zlaté akcenty.

„Zlaté jsou veškeré baterie v koupelně a kuchyni, úchytky, detaily svítidel, kliky a madla dveří a rámy obrazů i noční stolky v ložnici,“ přiblížila interiérová designérka.

Stěnu v koupelně zdobí 3D obklad. Koncept bílé, zlaté a dubu doplňují v ložnici lampy a polštáře vyrobené na míru a lněné povlečení v béžové barvě.


Nahrává se anketa ...

Posunutí příček napomohlo i kuchyni

Rekonstrukce se neobešla bez stavebních prací v podobě posunutí příček. Mělo to však svůj velmi pádný důvod.

„Mimo jiné mohla vzniknout velká nika v kuchyni, do které je zapuštěna vitrína a volně stojící lednička. Vzniklo tak spojení pracovní desky bez horních skříněk a vitríny ukrývající nyní krásný porcelán a sklo ze sbírek paní majitelky,“ přiblížila bytová architektka.

Zároveň zde nejsou navrženy žádné horní kuchyňské skříňky.

Pavla Anderle doplnila, že práce na tomto interiéru byla pro ni radostná a inspirující. Jak uvedla, důvodem bylo naprosto přirozené souznění s klientkou. Ta svou představu předala i díky obrázkům z časopisů.