Jedním z aut, které původně využívali zločinci a nyní poslouží takzvaně na druhé straně barikády, je nově Ferrari 458 Italia.

Na detaily z jeho interiéru i exteriéru se podívejte do naší fotogalerie.

Superauto s atmosféricky plněným motorem V8 o zdvihovém objemu 4 497 kubických centimetrů a díky výkonu 570 koní zvládne maximální rychlost 326 km/h.

Konkrétní kousek má najeto pouze 2 000 km.To díky tomu, že deset let stál v depozitu. Právě díky tomu zatím nebylo nutno investovat žádné zásadní peníze do servisu. 

Policie uvedla, že roční servisní prohlídka stála pouze 25 0000 Kč, včetně DPH. To ale zahrnuje vlastně jen výměnu oleje a příslušných filtrů.

Ferrari Purosangue
Ferrari začíná odhalovat své první SUV. Prodejní hit to bude zcela určitě!

Ovšem, jakmile auto vyjede na silnici, budou provozní náklady vysoké. První položkou je samozřejmě benzín. Ten se logicky musí tankovat vysokooktanový, který je dražší než klasický pětadevadesátioktanový benzín. 

Italský vůz z Maranella má objem nádrže 86 litrů. Při současné průměrné ceně paliva  natankování až po okraj bude stát dost přes 4 000 Kč. Teoreticky tak na jednu nádrž může policejní hlídka třikrát absolvovat vzdálenost, která dělí na dálnici D1 hlavní město Prahu a Brno. Ovšem to je teorie, v praxi i na tuzemské dálnici bude vůz podle znalců tohoto modelu spotřebovávat minimálně patnáct až osmnáct litrů na sto kilometrů v hodině. Pokud se pojede tempem 200 kilometrů a vyšším, tak se na palubním počítači objeví údaj o průměrné spotřebě kolem 25-30 litrů.

Pneumatiky jsou drahé a moc dlouho nevydrží…

A pak jsou tu pneumatiky…Model představený v roce 2011 ve předu obouvá gumy o rozměrech 235/35ZR20 vpředu a 295/35ZR20 vzadu. Přední pneumatiky, které vydrží déle, stojí nyní na internetu každá cca 6500 Kč. Jedna zadní vyjde na přibližně 8500 Kč. Výměna kompletní sady tak přijde na zhruba 30 000 Kč. Zadní se u aut s poháněnou zadní nápravou opotřebovávají déle. Při poklidném dálničním ježdění by podle odborného odhadu mohly vydržet zhruba 15 000 kilometrů, přední pak přibližně 20 000 kilometrů.

Při stíhání zločinců a tedy agresivní jízdě s využíváním potenciálu motoru a brzd, se ovšem životnost může zkrátit na polovinu i ještě méně.

Ferrari 488 Pista
Ferrari na každém autě vydělává přes dva milióny. To je 900krát více než Ford

Automobil má karbon-keramické brzdy, jejichž životnost je vyšší než u klasických ocelových. Ovšem při potřebné výměně stojí jen samotný "materiál" statisíce korun.

Také třeba tlumiče nejsou vůbec levnou položkou. Každý stojí zhruba 25 000 Kč. Výměna všech čtyř bez započítání hodnoty práce tedy bude stát sto tisíc. A tak bychom mohli dlouho pokračovat…