Knehodě došlo ve čtvrtek po osmnácté hodině. Vlak jedoucí zOstravy do Havířova skončil svou jízdu kousek za stanicí Ostrava-Kunčice. „Odhaduji, že to bylo asi kilometr nebo dva za stanicí. Seděl jsem vpředposledním vagonu. Najednou jsme ucítili silný náraz do podlahy vagonu, který mě vyhodil ze sedadla. Upadl jsem a mírně si narazil kolena. Cítil jsem, že vlak jede mimo koleje po pražcích. Podařilo se mi vstát, a protože vlak pokračoval vjízdě, zatáhl jsem za záchrannou brzdu. Pak vlak okamžitě zastavil,“ popisoval Jaroslav Helbich.

Ve vagonu se objevil zvířený prach a někteří cestující se domnívali, že ikouř. Proto se snažili dostat ven. Dveře vagonu však byly zablokované. „Ve vlaku zůstalo svítit světlo a nám nezbylo nic jiného, než čekat, co se bude dít. Po chvíli proběhl průvodčí, ale nic neřekl. Po čtvrthodině jsem se vydal dopředu kmotorovému vozu, kde jsem viděl několik pobíhajících železničářů, znichž nikdo nevěděl, co se stalo. Teprve po hodině nám řekli, že pro nás přijede další vlak. Otevřeli jedny dveře, kterými jsme všichni vystoupili. Podle mého názoru nebyla vlaková četa na takovou událost připravena. Nedokážu si představit, jaké následky by měl například požár vlaku,“ dodal Helbich.

Onehodě vlakové soupravy informoval druhý den mluvčí Drážní inspekce Zdeněk Neusar stím, že za záchrannou brzdu bývalý strojvedoucí, který shodou okolností ve vlaku cestoval. „Předposlední zpěti vozů pantografické jednotky vykolejil na výhybce při odjezdu vlaku ze stanice. Nebýt pohotové reakce ředitele Územního inspektorátu Drážní inspekce vOstravě Petra Maikranze, který se nehody zúčastnil jako cestující ve čtvrtém voze, mohly být následky nehody pravděpodobně mnohem vyšší než 700tisíc korun. Strojvedoucí totiž vůbec netušil, že zadní část vlaku vykolejila, a dověděl se otom až od Petra Maikranze, který jako bývalý strojvedoucí okamžitě rozeznal vzniklou situaci a pohotově zatáhl za záchrannoubrzdu.

Při nehodě nebyl nikdo zraněn. Ikdyž je na stanovení příčiny nehody ještě brzy, předpokládá se, že kní došlo vinou technické závady na jednom zvykolejených vozů. Definitivně to ale bude možné potvrdit až po provedení komisionální prohlídky,“ uvedl mluvčí Neusar.