„Toto je jen provizorní opatření. V nejbližší době necháme přechod nasvětlit speciálními reflektory tak jako jiné přechody ve městě, byť komunikace nepatří městu. Podotýkám však, že toto už bylo v plánu dříve a nemá to souvislost s úterní tragédií,“ řekla mluvčí karvinského magistrátu Šárka Swiderová. Dodala, že město bude jednat s úředníky z Ředitelství silnic a dálnic o úpravách tohoto úseku.

„Máme několik návrhů, ať už na umístění betonových bloků uprostřed cesty a přechodu, ale také bude třeba jasně řidiče přimět ke snížení rychlosti dopravní značkou. Ještě zvažujeme také instalování takzvané opticko-psychologické brzdy na vozovce, což jsou bílé pruhy, které řidiče přinutí zpomalit, protože má pocit, že překážka (přechod) je blíže, než skutečně je. Vše ale bude nutné prodiskutovat s vlastníkem komunikace,“ uvedla Swiderová. Zastupující mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Adéla Parkanová v odpovědi na dotaz redakce, zda se uvažuje o nějakých úpravách úseku silnice, kde v úterý došlo k nehodě, uvedla, že se neuvažuje o úpravách značení tohoto přechodu pro chodce.

„Přechod na silnici první třídy číslo 67 v Karviné je řádně označen jak svislým, tak vodorovným dopravním značením. V místě přechodu je maximální povolená rychlost 50 kilometrů v hodině,“ zní odpověď. Člověk pověřený vedením ostravské pobočky Ředitelství silnic a dálnic, Lubomír Hýbl, však řekl, že iniciativa k úpravám musí vyjít od obce. „Jsme ochotni o návrzích na úpravy dopravního značení či jiná opatření s vedením magistrátu jednat,“ řekl Hýbl. Jeho slova však zpochybňuje šéf karvinského dopravního inspektorátu Jindřich Machů, který tvrdí, že karvinští policisté přišli s návrhy na úpravy dopravního značení v tomto místě, které by pomohlo zvýšit bezpečnost chodců, v minulosti už několikrát.

„Vedení Ředitelství silnic a dálnic však naše návrhy neakceptovalo. Navrhovali jsme v místě vybudovat například středový dělicí bezpečnostní ostrůvek a světelné signalizační zařízení. Jenže jsme nepořídili. Pro správce komunikace je důležitá vysoká kapacita průjezdnosti, a ne bezpečnost chodců,“ nebere si servítky Machů. Podle něj není hlídkování strážníků a policistů u přechodů účinné řešení. „Z dlouhodobého hlediska je nutná úprava dopravního značení,“ je přesvědčen vedoucí karvinského dopravního inspektorátu.